Nog 52 dagen tot Timboektoe

11 februari 2020 - Zagora, Marokko

De laatste oase voordat de lange tocht door de Sahara begon per kameel was Zagora. En dan duurde het 52 dagen door de woestijn voordat Timboektoe bereikt werd. Een bord in Zagora herinnert nog aan die tijd. Ik wilde het gaan verkennen, de  oase_stad en de omgeving. Maar het liep anders....

Om 10.00 uur vanochtend was ik hier in Zagora bij Chez Ali voor een nieuwe dop van de watertank. Ik had die niet teruggeschroefd toen ik uit Tata vertrok  en op de fiets laten liggen. En bij aankomst in Zagora gisteren was die natuurlijk weg. De campingbeheerder stuurde me dus naar Ali.

Het werd uiteindelijk een hele dag “ Chez Ali”. Naar zijn bedrijf komen terreinwagens, 4x4 ‘s uit allerlei landen voor reparatie en onderhoud.Voor de kwaliteit en de prijs....  maar het duurt wel even......

Mijn camper is  verhoogd op de vering aan de achterkant ( kan ik beter over hobbels en off road😊) , en het luchtfilter is ook vervangen. Een controle ook van motor, olie, banden en alles. 😊 En dat alles voor een klein prijsje. Met een stel buitenlanders aten we tajine in een restaurant intussen.

De dag is voorbij... bij de Marokkaanse garage dus.