De bekeuring

20 februari 2020 - Fez, Marokko

Meestal wuiven ze dat ik verder kan rijden.... de gendarmerie dus. Maar vandaag niet. Ik moest stoppen. Papieren: rijbewijs, kenteken, registratie voor Marokko, het werd uitgebreid bestudeerd. Toen vroeg ik of er een probleem was. Zeker, was het antwoord: te hard gereden, ipv 60 had ik 70 gereden. De beide heren lieten het me zien op de camera. Oeps🙄🙄Ik uitte in mijn beste frans mijn verontschuldigingen, maar het antwoord was onverbiddelijk : Payer, betalen dus. Ik vroeg hoeveel, en na wat onderling gesmoes kwam het antwoord: 400 dirham, 40 euro dus.
Ik haalde mijn creditcard tevoorschijn. De heren keken toen sip. Cash!! Alleen cash mocht het zijn. Ik heb geen cash, zei ik op mijn beurt nu ook onverbiddelijk op een spijtige maar vastberaden toon. Er werd weer onderling gesmoesd.
Toen haalden ze hun schouders op en kreeg ik mijn papieren terug.  Met een handgebaar werd duidelijk dat ik  weer verder kon rijden.

De route was weer prachtig, ik reed door Ifrane,  de wintersportbestemming van Marokko. Het was er groen, fris maar geen sneeuw te zien. Nu ben ik in Fez, ik sta binnen de poorten van de medina. Vanmiddag al even gewandeld hier, morgen een verdere verkenning😊

1. Joop en Truus:
    20 februari 2020
    Ha ha, de geplande bijverdienst van de politie mislukt. In Mexico hadden wij nog cash en moesten we dokken.
  2. Gerda:
    20 februari 2020
    Ik had cash, maar ik had ook in de gaten waar ze op uit waren😊😉😉
  3. Henny:
    20 februari 2020
    De gendarmes daar eten gewoonlijk uitgebreid voor een bedrag van zo rond de 40 euries...😂😂. Moesten het vandaag dus doen met de zelfmeegenomen boterhammetjes. Lijkt Jiskefet wel!
  4. Wil:
    21 februari 2020
    Wat een slimpies!! Goed dat je zelf goed wakker was!!
  5. Marleen:
    21 februari 2020
    Haha goed dat je ze door had! En wat een mooie foto's weer! Gr Marleen
  6. Jannie boks.:
    22 februari 2020
    hoi gerda nu weet je waarom ik alleen cash wil op
    de naailessen, ha ha ha maar mooi toch dat zij je
    niet konden plukken. goed gedaan meisje.
    groetjes jannie.
  7. Marie-Constance Smeeman:
    22 februari 2020
    Good for you, my dear!
  8. Geertje:
    24 februari 2020
    Hoi Gerda, ben een weekje weggeweest, lees een paar verhalen achter elkaar. Erg leuk weer, prachtige foto"s en mooie avonturen. Groetjes Geertje