Chebbi...een Erg... en erg mooi!

19 februari 2020 - Merzouga, Marokko

Erg, ja heel erg  mooi, deze Erg. Ik bedoel dus de “ Erg Chebbi” , een van de grootste oppervlaktes aan zandduinen in de Sahara: “Erg “ worden ze genoemd dus. Het was de moeite waard om naar Mergouza te rijden. Die enorme, tot wel 150 meter hoge zandduinen zijn indrukwekkend om te zien. Weer heb ik een uniek en prachtig plekje kunnen bemachtigen op de camping: pal voor de Erg Chebbi😎😎
Ik ploeterde er even doorheen, door dat zand omhoog,  het is een heel aparte ervaring.
Iedere dag heb ik een andere tuin. Dagelijks, als ik wakker word kijk ik door mijn raam. En het is iedere keer weer anders😊
Maar vanochtend kwam de zon op en toen was mijn  uitzicht onbetaalbaar: ja dus.... echt..... een droomlandschap, sprookjesachtig mooi!! Door mijn bovenraam vanuit mijn bed heb ik de mooiste foto’s kunnen maken. De schaduwen op de duinen bij de opgaande zon zijn betoverend om te zien.
Veel toeristen hier gaan op een dromedaris door de zandwoestijn. En drinken muntthee bij de berbers en overnachten dan in nomadententen. Dat is niks voor mij😉 En het uitzicht en geploeter door het woestijnzand waren een prachtige ervaring... maar nu wil ik uit de zandbak. Met als herinnering ook mijn foto’s.

Ik ben inmiddels in Midelt aangekomen, 1500 meter hoog. Het is hier behoorlijk fris. Morgen op weg naar de Koningssteden Fes en Meknes

1. Marie-Constance Smeeman:
    19 februari 2020
    EN WEER PRACHTIGE FOTO'S.
    Wanneer ben je trouwens weer thuis?
    Gr.,
    Marico
  2. Lia Boekhout:
    20 februari 2020
    Idd ERG mooi.
    Wat een prachtige foto,s weer.
    Je zal maar zo,n tuin hebben, mooi
  3. Carla Bull:
    20 februari 2020
    Gerda fantastisch!Prachtige foto's. Dank dat je dit deelt!