Te duur

30 december 2019 - Taghazout, Marokko

Het is hier veel te duur voor “ Hollanders”, zei Hannelore. Haar man Horst beaamde dat volmondig. Horst en Hannelore uit Duitsland komen al tien jaar hier in Marokko en dat was hun reactie op mijn opmerking dat het me verbaasde hier op deze mooie camping geen Nederlanders te zien.....ik moest er smakelijk om lachen.....steeds die clichés dus weer.

Gisteren arriveerden hier toch twee campers met een Nederlands kenteken. Vanochtend echter werd het kleed buiten, de tafel en stoelen, fietsen en het wasrek weer opgeborgen. Men maakte zich weer klaar om te vertrekken....Horst kon het niet laten: “Gefallt es ihnen hier nicht???” vroeg hij.
En het antwoord: Ja zeker, mooi strand, grote plaatsen, prachtig uitzicht.... maar we gaan toch naar een goedkopere plaats, want het is hier toch wel erg duur....14 euro per dag voor een standplaats met water en elektriciteit, goede en schone douches en een wasmachine.
Horst en Hannelore hebben geschaterd van het lachen, ik heb me maar een tijdje in mijn camper verstopt......

Morgen breng ik de jaarwisseling door in het restaurant hier. Met acht mensen van verschillende nationaliteit hebben we een tafel gereserveerd, diner en wat amusement. De wijn mogen we zelf meebrengen.
Ik wens jullie een heel erg leuke jaarwisseling en een schitterend begin van 2020! Alle goeds, vooral een goede gezondheid voor het komende jaar.

En voor het afgelopen jaar: bedankt voor het meereizen met me, voor jullie vrolijke, hartelijke en meelevende reacties! Ik heb ervan genoten en ik geniet er iedere keer weer van. Het contact op deze manier maakt het reizen zo leuk😊
Veel liefs Gerda

1. Els:
    30 december 2019
    Wat een leuke verhalen steeds, met mooie foto's.
    Vanuit Lunteren een hele mooie jaarwisseling gewenst en nog veel tour plezier in 2020.
  2. Frans van der Linden:
    Prettige jaarwisseling!
  3. Marian:
    Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2020
  4. Henny:
    30 december 2019
    Voor jou ook een goede jaarwisseling en een happy new year 2020. En behouden reis verder in t avontuur. Van Alice en Henny
  5. Marie-Constance Smeeman:
    30 december 2019
    Veel plezier met oud en nieuw. Ik ga naar Frits en daar eten we met een bevriend echtpaar van hem waarmee hij jaren lang allerlei fietstochten heeft gemaakt en ook nu trekt hij nog veel met ze op.
    Ik zou de appeltaart en de kippen-groentesoep maken, dus ik moet nog even aan de bak.
    Gr.,
    Marico
  6. Hanne:
    31 december 2019
    Ha Gerda, de ruil met de dromedarissen is gelukkig niet door gegaan! In plaats daarvan een gezellige jaarwisseling in alle talen, geweldig! En dus ook in het Nederlands: veel reisplezier in het nieuwe jaar! We blijven mee genieten.
    Groetjes uit De Bilt.
  7. Dikkie van de Blaak:
    31 december 2019
    Weer prachtige foto s Gerda. Wij wensen je ook een fijne jaarwisseling en veel rij plezier voor 2020. GR Dikkie
  8. Lia Boekhout:
    31 december 2019
    Jij ook een fijne jaarwisseling.
    En de allerbeste wensen voor 2020, en nog veel reisplezier toegewenst.

Groetjes Lia
  9. Marleen:
    31 december 2019
    Dat klinkt als een goede jaarwisseling! Veel plezier en gezelligheid!
  10. Wil:
    31 december 2019
    Hoi Gerda, een goede wisseling vh jaar en een heel mooi nieuwjaar! En kijk weer uit naar je mooie reisverslagen en prachtige foto's! Lieve groet, Wil
  11. Carla Bull:
    1 januari 2020
    Ha Gerda,
    Een mooi, gezond en avontuurlijk 2020 toegewenst!
    Groet, Carla
  12. Elly Zwienenberg:
    2 januari 2020
    Hallo Gerda, ik wens je alle goeds in 2020! En een hele fijne voortzetting van je mooie reis. Ik geniet mee middels je prachtige verhalen en foto's. Hartelijke groet, Elly
  13. Aja en Henk:
    3 januari 2020
    Hoi Gerda,
    Jouw jaarwisseling ook gezellig verlopen??
    Wij wensen je veel mooie avonturen in dit nieuwe jaar!!
    Wij hadden het fantastisch in jouw geboortestreek!!
    Nu vangt het "gewone" leventje weer aan.
    Lieve groeten aja en henk.