Het gevecht

8 februari 2020 - Tata, Marokko

De Duitser en de Fransman vochten om mijn plekje. Ze zagen dat ik aan er opbreken was.... Ik stond prachtig daar in Tafraout met dat uitzicht, echt een van de mooiste plekjes.... Dus voor mijn camper werden al stoelen geplaatst en ook een tafel...een soort van reservering dus....Het was vermakelijk. Beide heren stonden voor mijn camper te ruziën terwijl ik aan het inpakken was. Allebei in hun eigen taal🙄🙄 Toen ik weg reed bemoeide de hele “buurt” zich ermee😂

Mijn eerste stop daarna  ( met mijn camper kon ik het 3 km onverharde pad op)  waren de “ gekleurde (vooral blauwe) rotsen”. Een natuurlijk  kunstwerk gemaakt in 1984 door de belgische kunstenaar Jean Verame met hulp van de plaatselijke brandweermannen. Een bijzonder gezicht! Ik maakte er ook een video van.
De route van Tafraout naar Icht was heel indrukwekkend . Ik reed tussen de hoge granieten rotsformaties door in allerlei kleuren; af en toe een verstild bergdorpje tegen komend. Soms durfde ik nauwelijks opzij, naar beneden dus te kijken. Stijl omhoog soms met flinke haarspeldbochten.
In Icht heb ik overnacht.  Niets te doen daar, gewoon woestijn. Dus vandaag weer rustig verder gereden. Op weg naar Tata ontmoette ik nog een grote dromedarissen-familie. De auto kon ik gewoon midden op de weg stil zetten om mijn video te maken. Ik ben een scooter en twee vrachtwagens tegen gekomen op een afstand van 120 km.
Ik sta nu aan de rivier de Tata, met nauwelijks water. Zo droog is het. Een half uurtje geleden landde hier aan de oever een groep van zo’n  50 ooievaars.
Mijn wasje hangt aan mijn lijntje te drogen nu😊

1. Henny:
    8 februari 2020
    mooie plaatjes! Mooi licht ook!
  2. Jannie boks.:
    9 februari 2020
    hoi Gerda kijk je uit met zoveel ooievaars daar komen babys van, ha ha ha.
    Hier windkracht 7 dus binnen blijven. groetjes jannie.
  3. Wil:
    9 februari 2020
    Onvoorstelbaar zo prachtig!!! Wat een mooie wereld! Wat een onderneming, Gerda.
  4. Peter:
    9 februari 2020
    Grappig die gekleurde stenen. Steekt goed af op de omgeving!
  5. Beppie:
    9 februari 2020
    Wat een mooie foto’s Gerda!!
    Een hele belevenis allemaal....
    Groetjes uit een stormachtig Lunteren 🤗😘
  6. Dikkie van de Blaak:
    10 februari 2020
    Ziet er weer mooi uit Gerda. Allemaal mooie belevenissen. Wij andere bulten op zoeken.
    Hopelijke met sneeuw en een beetje zon.
    Nu zitten we heerlijk bij de gas haard ook gezellig. Groetjes Dikkie
  7. Carla Bull:
    10 februari 2020
    Ah geweldig Gerda en wat mooi daar!
  8. Marleen:
    10 februari 2020
    Wat een gek gezicht die gekleurde rotsen! Prachtige omgeving daar in ieder geval. Geniet ervan. Hier is het stormachtig!
  9. Marga:
    11 februari 2020
    Je bent aardig het binnenland ingetrokken. Wat een belevenis. Heerlijk temperatuurtje. Heb alle ervaringen weer kunnen lezen. Prachtig!