De lachende koe

31 januari 2020 - Taroudannt, Marokko

Ja, die rode lachende koe dus met die oorbellen: La vache qui rit. Kennen jullie die? Die kaaspuntjes in dat ronde doosje bestaan immers al jaren. Vroeger, heel vroeger🙄,  vond ik dat een luxe, een soort delicatesse. Zo apart verpakt in puntjes....en dat kocht ik dan bij uitzondering.
Ik heb ze jarenlang niet gekocht, maar ik haal de “achterstand” nu ruimschoots in. In de winkels zijn enorme vakken met deze kaas. Het heeft me echt enorm verbaasd. Zelfs grootverpakkingen met 64 stuks😉 ( zie de foto’s) En luxe? Nee hoor, goedkoper broodbeleg kan je hier haast niet kopen.

Ik ben in Taroudant, het wordt ook wel klein Marrakech genoemd. De oproep tot gebed schalt luid op dit moment. Maar daar ben ik inmiddels al aan gewend.
De hele stad is ommuurd, en door de vele poorten kan je de medina in. Het is een levendig gebeuren. Taroudant staat ook bekend om de koetsen: voor 10 euro kan je in een koets rond rijden door de medina en veel zien. Ik heb er maar voor gekozen om te gaan lopen, je zit immers al genoeg als je met de camper rijdt. Beweging dus.... en het weer was schitterend.

En bij thuiskomst na 8 kilometer wandelen hier: Juist! Een glaasje witte wijn en stukjes stokbrood met.......La vache qui rit dus 😊

1. Marie-Constance Smeeman:
    31 januari 2020
    Ziet er wel leuk uit.
  2. Jannie boks.:
    1 februari 2020
    Hoi gerda zo te zien is dat cafe alleen voor mannen, leuk om te horen dat jij deze kaassoort kent. ik eet het heel vaak lekker makkelijk. groetjes jannie.
  3. Wil:
    1 februari 2020
    Wat een prachtige foto's en wat een andere mooie wereld... Ik geniet wel mee zo op deze manier