Nee dus...

16 februari 2019 - Katoomba, Australië

Nee dus... zei ik regelmatig tegen mezelf. Hier stop ik niet. En ik reed vervolgens door. Want  alleen al langs de kuststrook  tussen Melbourne en Sydney is het de moeite waard om bijna overal te stoppen. Ik reed over talloze bruggen van rivieren en kreken, passeerde tientallen nationale parken en prachtige meren. Ik moest vaak de verleiding weerstaan om afslagen naar wegen te nemen naar schitterende baaien en stranden. Rijden is geen straf hier😊

Ik volgde de A1, de Princess Highway. Ja...alweer ...want daar reed ik al eerder (de Nullarbor) Ook de Rivier de Murray stak ik weer over. De Princess Highway is de doorgaande weg, maar het is echt prachtig rijden door de nationale parken. Het landschap verandert steeds van bossen met enorm hoge Eucaliptus bomen tot uitgestrekte weilanden. Zie de video’s.

En nu???

Nu zie ik blauwe lucht boven de bergen. De zon schijnt uitbundig. Boven de bergen en de bomen lijkt de lucht nog blauwer door de hoge bomen. Maar liefst 90 soorten Eucalyptusbomen groeien hier in dit werelderfgoed met een oppervlakte van meer dan 10.000 km groot: De Blue Mountains.

Morgen ga ik deze omgeving verder verkennen, op een gegeven moment moet je toch wel ergens stoppen😉. En overnachten... heb weer een mooie bushcamping  gevonden hier!

Wat lees ik en hoor ik? Voorjaar in Nederland?? Weer om op een terras te gaan zitten? Dat is toch geweldig...Oke dus, allemaal eerst aan de voorjaarsschoonmaak!😀😀😃

1. Eise Logtmeijer:
    16 februari 2019
    Ziet er allemaal weer mooi uit Gerda. Geniet ervan en tot gauw!
  2. Aja en Henk:
    16 februari 2019
    Wat ziet dit er ook weer geweldig uit,en dan al die luie kangoeroes om je heen!! Inderdaad schieten hier de crocussen de grond uit,dus het voorjaar is in zicht!! De voorjaarsschoonmaak laten we maar zitten hoor,lekker naar buiten,veel beter voor de gezondheid!! Fijn weekend,tot het volgende verslag,groetjes van ons.
  3. Joop en Truus:
    16 februari 2019
    De rit heeft gebracht wat de kaart beloofde. En nu zit je al boven Sidney!
    Zeker vlak vóór de stad naar het noorden afgebogen. Mooi hoor, die blauwe bergen. Ze zijn zo blauw van de verdampende eucalyptusolie. Misschien kun je het in Katoomba ook ruiken. Vlakbij ligt het Wollemi NP, waar in de 50er jaren nog een levend fossiel, de Wollemi pine, is ontdekt. Maar de groeiplek is geheim, dus er heen gaan heeft geen zin, althans niet om de boom te zien.
    Ik heb genoten van de videoritten door het bos en de luierende kangaroes.
  4. Ella:
    16 februari 2019
    Geluid even uit................ja, dan zet ik aan!!!
    Wat een geweldige beelden weer.
    Voorjaarsschoonmaak? Ben je mal genieten van het mooie weer.
  5. Wil:
    16 februari 2019
    Heel mooi! Besef datje met de laatste dagen bezig bent.... 😔😥Wat zul je jij mooi terugkijken op deze fantastische reis!!! Geniet nog van dit prachtige land! Lieve groet
  6. Dikkie van de Blaak:
    17 februari 2019
    Het is weer allemaal prachtig Gerda geniet ervan.
    GrDikkie