Een scherp mesje en een ovenwant

6 februari 2020 - Tafraoute, Marokko

Met een scherp mesje en een ovenwant in het fietsmandje ging ik vanochtend op pad. Op zoek naar mooie stekjes van cactussen en vetplanten. Ik kan het gewoon niet laten..... 🥺 Ik overwoog ook nog even een tak van de dadelpalm mee te nemen. Maar dat doe ik later maar, mijn ruimte hier is immers beperkt. Een paar plastic waterflesjes had ik al “onthoofd” en die doen dienst als potje onderweg.  Eerst mag mijn verzamelingetje nu drogen😊

Onderweg bracht ik ook een bezoek aan de “ Gazelle”: Uitgesneden in een rots vlakbij Tafraout, uit de prehistorie, zo gaat het verhaal.
Tafraout zelf is een leuk, gezellig dorp en staat vooral bekend om de babouches. Dat zijn soepele leren (huis) slippers, die hier gemaakt worden. Geen toerist vertrekt hier zonder, want ze schijnen heerlijk te zitten en kosten ongeveer 7 euro. Dus mijn verjaardagscadeau voor Peter ligt ook al in de camper😊

De fiets heb ik net weer achterop de camper gezet. Morgen reis ik verder. Het schijnt weer een prachtige tocht te worden: eerst ga ik  naar Icht, vervolgens naar Tata.

1. Peter:
    6 februari 2020
    Geen echte verassing meer het cadeau maar wel super leuk! Ik ben heel benieuwd hoe ze zitten.
  2. Hanne:
    7 februari 2020
    Die sloffen zijn wel uit de meest efficiënte schoenenwinkel die ik ooit gezien heb! Op zo’n kleine ruimte voor honderden en honderden voeten! Geweldig plaatje is dat. Net als de andere foto’s.
    Ben erg benieuwd naar al die ander foto ‘s als je weer in NL bent!
  3. Dikkie van de Blaak:
    7 februari 2020
    Hallo Gerda, zo zie maar weer het bloed stroomt waar het niet kan. Sleep niet te veel mee want zo heb je geen tuin meer. Maar er zijn mensen altijd die de plantjes wel willen hebben. Wij zijn ons ook aan het voor bereiden voor onze vakantie. Hebben er zin. Gr Dikkie
  4. Jannie boks.:
    7 februari 2020
    hallo gerda hier een reactie van mij, heerlijk die bloeiende bomen verlang naar het voorjaar. hier komen de sneeuwklokjes omhoog en word het ook al langer licht.
    maar winter hebben we nog niet gehad. kan nog komen want de komende maanden
    kan het nog gaan vriezen, dus geniet nog maar van de zon.
    groetjes jannie.
  5. Wil:
    7 februari 2020
    Wat een mooie omgeving is het daar! Heel mooi! En de kleuren.. het ziet er heerlijk warm uit.
    Goede reis verder. Lieve groet
  6. Lia Boekhout:
    8 februari 2020
    Geen babouches voor jezelf gekocht?
    Wat een prachtige foto,s weer.
    Bijzonder dat je dit allemaal meemaakt en kan ervaren Gerda.