De was tussen de ramen

30 september 2021 - Siena, Italië

De was hing daar heel hoog te drogen tussen de ramen. Een mooi gezicht, want ik sta er voor met mijn camper hier in Siena. Ik vond het wonderlijk en fascinerend om te zien.
Want ik vroeg me ook af….Hoe krijg je nou die was zo netjes opgehangen tussen die ramen? Met een katrol? Of twee waslijnen in de rondte draaien?
Ik keek met mijn verrekijker (  uiteraard zorgvuldig of niemand mij dit zag doen) en zag dat het een slim systeem was!

De was hangt buiten de ramen.Daar hangt de was….

Prachtig toch zo?

De zon scheen uitbundig vandaag en ik ben vertrokken uit Modena en inmiddels aangekomen in Siena. Onderweg had ik een stop in San Gimignano, het mooiste bergdorp van Toscane, zegt men . Met mijn handzame camper kon ik vlakbij het historische centrum parkeren.
Het was er druk, erg toeristisch en warm. Maar heel mooi, zoals men zegt, het doet echt middeleeuws aan.
Morgen het centrum van Siena bezoeken… op de fiets, hier 5 kilometer van de camperplaats vandaan.

1. Aja en Henk:
    30 september 2021
    Weer prachtige foto's Gerda.
    Wij zijn vandaag gaan varen naar het eiland Hiddensee. Een leuke tocht met een huifkar daar gemaakt, wel jammer dat het af en toe regende en het heeel hard waaide. Maar toch genoten! Morgen weer op huis aan. Stuur nog wat fotootjes via whatt'sapp. Lieve groeten van ons.
  2. Wil:
    30 september 2021
    Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers: Prachtige foto’s en die mooie blauwe luchten, zo mooi!! Wat zijn die Italiaanse plaatsjes toch mooi…SAN Gimignano prachtig met al die torentjes!! Lieve groet
  3. Hanne:
    30 september 2021
    In Toscane zou je geboren willen zijn en nooit weggaan.....en juist daarom zijn al die toeristen er. Wat een dilemma! Je ziet, net met een cursus filosofie begonnen. Leuk, maar eerlijk is eerlijk, liever zou ik ook door de straatjes dwalen in die prachtige Toscaanse plaatsen. Geweldig om via de foto’s mee te reizen en herinneringen op te halen. Dat verzacht de dalende temperaturen hier enorm! Dank je wel, Gerda! Verheug me al op Siena!
  4. Marie-Constance Smeeman:
    30 september 2021
    IK KRIJG OOK DE MEEST FANTASTISCHE REISVERHALEN UIT ITALIE VAN EEN BRITSE VRIEND VAN MIJ DIE DAAR EEN HUIS HEEFT. MIJN LAATSTE ITALIAANSE REIS WAS IN BOLOGNA TEN TIJDEN VAN HET UITBREKEN VAN CORONA. IK WILDE NAAR HET MUZIEKMUSEUM EN DAT WERD DIE DAG GESLOTEN...
    GENIET VAN AL HET MOOIS DAT DAAR TE ZIEN IS. WIJ PLOETEREN ONS DOOR DE VERHUIZING HEEN. HOPEN VAN DE WINTER WEG TE KUNNEN.
    GR.,
    MARICO