Vertederend....

9 januari 2019 - Kangaroo Island, Australië

Het was een schattig gezicht, zo vertederend.... we stonden er allemaal naar te kijken. En natuurlijk fotograferen. Je zou ze zo knuffelen, en dat was ook wat er bijna gebeurde....

Plotseling kwam er een wat ouder echtpaar,allebei in een grijze pyjama. Met de tekst Qantas op de rug ( die krijg je dus als je 1ste klas vliegt met Qantas). De man en vrouw kirden vrolijk  en liepen naar de koala en het jong, waarschijnlijk om het op te pakken en te gaan knuffelen. Met stomme verbazing keek iedereen hoe dit dwaas uitziende echtpaar op de koala en haar jong af ging. Tot iemand ingreep en die mensen meenam... Naast me nam iemand een foto van dat stel....ik moet eerlijk bekennen dat ik ook heel even die neiging had.

De koala met haar jong was intussen in de boom geklommen, op veilige afstand. Daar heeft ze een dag gezeten, vandaag liet ze zich weer bewonderen.

Koala’s  eten giftige eucaliptusbladeren, van ongeveer 6 van de 600 soorten eucalyptus. Hierin zit voldoende vocht voor ze . Dit jong is  ouder dan 5 maanden, want tot die tijd blijft het in de buidel van de moeder en drinkt melk. Daarna “reist” het mee op de rug en krijgt het de poep te eten van zijn moeder omdat het jong zelf de slecht verteerbare bladeren nog niet goed zelf kan eten. Na ongeveer een jaar is het  zelfstandig.

Op Kangaroo Island, waar ik nu ben, leven veel koala’s . En uiteraard veel andere dieren. Verschillende soorten kangaroos heb ik al gezien en weer prachtige vogels. Ik rust hier uit een paar dagen. De teller van de camper staat al op bijna 4800 kilometer.

Veel knuffels!!!

1. Eise Logtmeijer:
    9 januari 2019
    Zijn weer mooie foto's Gerda. Veel plezier met je verdere ontdekkingstocht in dat immense werelddeel.
  2. Aja en Henk:
    9 januari 2019
    Wat een fantastische foto's weer! Schattig die koala met haar jong! Ja,je hebt er gekke mensen bij ,wie doet nu zoiets!
    Rust lekker een paar dagen uit, lieve groeten van ons.
  3. Lia Boekhout:
    9 januari 2019
    Ach, wat een lieve foto,s van de koala,s. Nog veel reis plezier en genieten van wat er op je pad komt.
  4. Henny:
    9 januari 2019
    Nog een gezond nieuwjaar Gerda! En laat de natuur maar gewoon zijn gang gaan. En als je toch een knuffelbehoefte hebt, beter een menselijke soortgenoot dan een koala...lijkt me. Veel plezier weer verder.
  5. Wil:
    9 januari 2019
    Inderdaad wat een schatjes!! Lekker even geen afstanden rijden..of toch nog wel?? Je bent met de camper op het eiland neem ik aan.
    Wat een indrukken! Lieve groetjes
  6. Elly Zwienenberg:
    9 januari 2019
    Wat een prachtige foto's weer Gerda. De koala's en de bijzondere vogels! Geniet van de rust en al het moois daar! Groetjes!
  7. Hanne:
    9 januari 2019
    Je boft enorm, Gerda, dat je al die mooie dieren voor je lens krijgt! Wat zul je genieten. Daar wil je wel even uitrusten en al die herinneringen stevig opslaan voor de zomer straks in NL. We genieten mee met je verhalen en foto’s.
  8. Beppie:
    11 januari 2019
    Echt heel leuk om te zien Gerda!
    Mijn kleindochter kon er geen genoeg van krijgen om naar te kijken 😊
    Geniet er van, liefs uit Lunteren....
  9. Joop en Truus:
    11 januari 2019
    Hoog tijd om weer iets te laten horen als reactie op al die fraaie foto's en verhalen. Dat Kangaroo-eiland is wel erg rijk aan bijzondere dieren. Ik ben benieuwd of je het vogelbekdier ook nog zult treffen.