Op weg zonder toiletpapier

13 maart 2020 - Murcia, Spanje

“Ik ga nu gelijk door naar huis” , zei de Nederlander,  waar ik vanmiddag mee sprak. Hij stond met zijn volle winkelwagen naast mijn camper. “ Alles heb ik ingeslagen tot we thuis zijn, alleen het toiletpapier is uitverkocht. Dan maar zonder...😉”

Hij vertelde me dat zijn vrouw niet kon rijden. En daarom had hij besloten te “ hamsteren en naar huis te rijden”. Onderweg helemaal geen mensen meer spreken of ontmoeten , want als hij ziek zou worden, kon hij immers niet meer verder rijden. En nu was hij nog gezond immers....Tja

Ik dacht nog na over dat gesprek naderhand. Hier in Spanje zijn al veel schappen in de supermarkt leeg, wordt het geld met “ handschoenen” aangepakt. Het virus spreidt zich hier nog sneller uit dan in Nederland. Er is een “ vlucht” van camperaars hier nu, zo hoor ik om me heen. Weg uit Spanje....

Nou maakt het eigenlijk niet zoveel uit waar je bent in Europa, overal kan je besmet worden immers. Het gaat met mij  nog geweldig, voel me prima. En ik schaar mezelf ook niet tot de risicogroep.  Maar ziek zijn in een camper in je eentje...dat is voor mij echt wel een beroerd vooruitzicht. Moet er niet aan denken, eerlijk gezegd. En ik mankeer nog niks, geniet nog volop en met wat voorzorg kan dat zo blijven, hoop ik.
Dus ik heb ook nu maar “ gehamsterd” voor een week. En ik vertrek morgenochtend ook de route richting huis. Alleen overnachten, niet de straat op, geen mensen ontmoeten meer. Dan kan ik immers ook niet ziek worden😊 tijdens de terugreis. Ik moet nog Spanje, Frankrijk, België door voor ik in Nederland ben immers.

Enne, ik vond nog een pak toiletpapier uit Marokko in de opslag onder mijn bank😊😊 Volledig zelfvoorzienend kan ik nu naar huis... nog ruim 2300 kilometer te gaan.

1. Aja en Henk:
    13 maart 2020
    We wensen je een heel goede thuisreis,het is een goede beslissing van je!
    Je weet toch niet hoe dit alles gaat verlopen,dus is het voor jou fijn om straks veilig in je nieuwe appartement te zijn!! Nogmaals,goede reis,We horen weer van je!
  2. Aja en Henk:
    13 maart 2020
    En 18 april zetten we in de agenda hoor! Groetjes aja en henk.
  3. Hanne:
    14 maart 2020
    Tot de 18 april in NL en geniet onderweg nog volop. Er is zeker nog veel moois te zien.
    We gaan hier ondertussen zorgen dat we dan niet niezen of hoesten.....
  4. Dikkie van de Blaak:
    14 maart 2020
    Goede thuis reis Gerda. Geniet er nog van. En tot de risico horen wij wel. Want dat geldt vanaf 50 jaar. Groetje Dikkie en FJ.
  5. Lia Boekhout:
    14 maart 2020
    Verstandige keuze Gerda, je weet nooit hoe het allemaal verder gaat.
    Goede terug reis.
  6. Jannie boks.:
    14 maart 2020
    hoi gerda laat je niet bang maken ,goed je handen wassen en afstand houden.
    hier in nederland gaat alles plat , dus niet erg gezellig .de naailessen zijn voorlopig
    opgeschoven, dan maar even thuis hobbyen.laat je even wat van je horen als thuis bent.
    kunnen we lekker bij praten. groetjes jannie.
  7. Wil:
    14 maart 2020
    Goede thuisreis! En kijk gewoon nog om je heen naar al het moois.. 👍
  8. Gerda:
    14 maart 2020
    Vandaag is Spanje “ op slot” gegaan. Alle openbare gelegenheden zijn dicht. Supermarkten nog open.
    Ook camperplaatsen gaan dicht.
    Maar ik schiet op... morgen of overmorgen de grens over naar Frankrijk
  9. Geertje:
    15 maart 2020
    Hoi Gerda,
    succes met naar huis komen!! Raar einde van een mooie reis.
  10. Marie-Constance Smeeman:
    15 maart 2020
    Gekkenwerk. laat je niet opjagen, want dat leidt tot nog beroerdere situaties.
    Het leven wordt een stuk saaier: geen tennis, geen gym en muziekles misschien via de computer, want die oudjes moeten helemaal contact vermijden. Zal desalniettemin wel ingezet worden voor oppaswerkzaamheden, want met die kleine om zich heen kan Cetus natuurlijk niet zijn leergierige leerlingen thuis bij de les houden. Die leerlingen vieren sowieso al een week vakantie.
    Frits en ik doen tuinklussen om het huis en er is in de volkstuin die hier vlakbij is, ook meer dan genoeg te doen.
    Goede reis.