Wijn proeven

4 oktober 2021 - Pompei, Italië

Wijn proeven dus…maar niet zomaar. In stijl en decadent met drie glazen voor een bord, op een prachtig dakterras van een wijngaard aan de voet van de Vesuvius. In de zon, met een fantastische Italiaanse maaltijd.

Gisteren zag ik deze camperplaats op de website van Agriturismo Italia. Vlakbij Pompei, dus ik heb via e-mail mijn aankomst gemeld.
Bij Napels reed ik vanmiddag de verkeerde afslag af, dus dat leverde me een hectisch half uurtje vertraging door Napels rijden op.
Maar ik kwam er wel….
Ik reed hier dus een toegangspoort door en reed door de wijngaarden naar de kleine camperplaats onder het dakterras. Wat een prachtige omgeving!!!

Ik kreeg, samen met een Duits echtpaar een rondleiding door de wijngaard en daarna een wijn proeverij met eten op het zonovergoten dakterras. Het eten was verrukkelijk, de wijn goddelijk. Van de wijnranken immers aan de zeer vruchtbare grond rond de Vesuvius.

Verrukkelijk

Mijn dag was dus geweldig, twee van deze prachtige flessen liggen in de camper inmiddels.

En de Vesuvius… daar kan ik op tot aan de krater dus. Hier is hij, achter me.

Aan de voet van de Vesuvius

De Vesuvius op dus….. een nieuwe uitdaging

1. Geertje:
    4 oktober 2021
    Dat ziet er allemaal echt italiaans uit, en een dessertwijn ook nog!!
    Ben ook benieuwd naar je beklimming van de Vesuvius. Volgens mij geniet je volop, behalve dan dat half uurtje door Napels.😉
  2. Marie-Constance Smeeman:
    4 oktober 2021
    Ziet er allemaal lekker uit!
  3. Dikkie van de Blaak:
    5 oktober 2021
    Ziet er goed uit lekker eten en drinken.
  4. Henny:
    5 oktober 2021
    Gerda! dat klinkt als een goddelijk, bijna bijbels verhaal. ik ben ronduit jaloers op je! Nog heel veel plezier.
  5. Hanne:
    5 oktober 2021
    Gerda, wat een “ dolce far niente” ! Napels zien en sterven zei een beroemd figuur wiens naam me even ontschoten is. Liever zouden we ook in bella Italia aan de heerlijke maaltijden zitten dan verhuisdozen inpakken. Je verhalen roepen heerlijke herinneringen op, dat verzacht het saaie inpakwerk een beetje! Benieuwd naar de volgende plek onderweg naar het zuiden.....of steek je over vanuit Napels?
  6. Wil:
    5 oktober 2021
    Wat een prachtig plekje en wat een ervaring !!! Heerlijk eten en lekkere wijn, denk ik…lieve groetjes
  7. Marleen:
    6 oktober 2021
    Wat een mooie plek heb je gevonden! Heerlijk van genieten! Wij hebben alleen maar regen regen regen hier dus ik ben beetje jaloers haha