Op de fiets

3 oktober 2021 - Anagni, Italië

Mijn fiets heb ik gewoon neergezet op het Piazza del Campo. Met de ketting vastgebonden  aan het hek van de Fontein op het beroemde schelpvormige plein van Siena. Vanaf het terras genoot ik van mijn café macchiato en keek over het plein. En dus ook naar mijn fiets.

FC931C8C-C452-4C28-BAF4-8C0C5ABE9AF4

Het kan hier  allemaal gewoon. Alle vervoer is heilig, door de smalste historische straatjes rijden auto’s en staan overal geparkeerd. Het is bijna niet mogelijk om een foto van een bezienswaardigheid te maken zonder een auto of scooter erop.
Wegomleidingen voerden me gisteren door een straatje waar ik zelfs de buitenspiegels naar binnen moest klappen. Bewoners vonden het heel gewoon en gebaarden dat ik door kon rijden, terwijl ik het redelijk benauwd kreeg.
Maar het klopt: een beetje lef en ik kom hier met mijn camper en fiets bijna overal.

Het is inmiddels oktober, maar er stond een lange rij voor de kaartverkoop voor de kathedraal. Met 25 graden en volop zon heb ik bijna 2000 stappen in Siena gezet, ik heb ervan genoten.
De fiets staat weer achterop de camper. Ik heb nu een stop gemaakt in Anagni. Klimmen en dalen vandaag door de smalle straatjes van het historisch centrum, regelmatig plaats makend voor de auto’s die passeren. Heerlijk wandelend, wat een sfeer…
Morgen naar Pompei en de Vesuvius.

1. Mark van Dijk:
    3 oktober 2021
    Heerlijk allemaal weer en mooi weer zo te horen. Hier een dag vol regen en pas aan het einde van de dag droog met mooie luchten en ondergaande zon.
    Ben benieuwd naar je Pompei verhaal, dat kennen we uit de geschiedenisboeken en de film maar in het echt toch vast 'anders'.
    Succes en tot hoors.
  2. Wil:
    3 oktober 2021
    Wat mooi weer Gerda, ik heb wel heerlijk met je meegelopen en een beeld gekregen wat je allemaal gezien hebt!!
  3. Aja en Henk:
    4 oktober 2021
    Wat een prachtige foto's weer Gerda!! Een indrukwekkende kathedraal!
    We zijn benieuwd naar het volgende verslag.
  4. Dikkie van de Blaak:
    4 oktober 2021
    Geen woorden voor prachtig allemaal.
    Fijn dat het goed weer is. Hier geen problemen voor een camper plek.
  5. Marie-Constance Smeeman:
    4 oktober 2021
    Heerlijk weer en veel te zien. Geniet ervan.
    Gr.,
    Marico