Een diner

27 februari 2020 - Mehdya, Marokko

Een diner dus met elkaar, en samen doen we de voorbereiding. We gingen gisteren naar de markt met ‘n drieën ( mijn Duitse vrienden hier en ik) om vis te kopen. Uiteindelijk stond ik alleen in die grote overdekte vishal. Hannelore ging al gauw naar buiten, de vislucht kon ze niet meer verdragen. Horst liep nog even met me mee, maar ging toen ook naar zijn vrouw. Hij vertelde me dat ze intussen aardbeien gingen kopen voor het nagerecht. Ik kan best tegen die vislucht en vind het geweldig om al die vis te bekijken, de keuze is enorm. Ik koos uiteindelijk voor een 1,3 kilo wegende zeebaars. “ nettoyer s’il vous plais?” Keurig werd de vis voor me schoongemaakt, de ingewanden en alle schubben verwijderd. Op mijn verzoek ook nog de kop verwijderd. Ik rekende vervolgens 60 dirham ( 6 euro) af. Met mijn geweldige  aanwinst zag ik daarna mijn Duitse vrienden weer die inmiddels een kilo aardbeien voor 1 euro hadden gekocht😊 Op de groentenmarkt kochten we nog een kilo aardappelen en wortelen.
En natuurlijk: vis moet zwemmen...... dus we gingen naar de Carrefour en kochten in de kelder daar ( alcohol wordt apart onder in een kelder verkocht) witte wijn, Ksar, mis en bouteille de Maroc, voor 3 euro.
Met onze aankopen gingen we terug naar de camping.

Vandaag hebben we met z’n drieën de maaltijd bereid en heerlijk gegeten. Een flinke hoeveelheid heerlijke zeebaars hebben we mans gemaakt, intussen heerlijk genietend van het zonnetje hier. 😊😊