Handzeep

2 maart 2020 - Mehdya, Marokko

Handzeep neem ik nu mee terug, zei de man. Ik heb ruimte zat immers.....De man sprak me aan toen ik op een bankje zat hier op de boulevard. Hij vertelde dat hij mij en mijn camper al eerder gezien had.. in Zagora op de camping. We maakten een praatje en toen vertelde hij me dat het leven duur was als je alleen van een AOWtje moest leven. Daarom had hij voor de overtocht naar Marokko enorme hoeveelheden wijn gekocht. In van die melkpakken van een liter, die kosten 89 cent, verduidelijkte hij. Ruimte had hij zat in zijn camper.
Binnen een week had hij honderden pakken verkocht, vertelde hij... overal kon hij het aan die Marokkanen verkopen. Met flinke winst, voor het drie- of vier dubbele. Of ruilen voor mooie leren spullen of iets anders....
Ik ga binnenkort weer naar huis, vertelde hij. En hij had gelezen dat handzeep daar in verband met dat Coronavirus overal is uitverkocht, dus ik sla hier honderd van die “ pompdingetjes” in, kost hier haast niks immers. Tja, je moet toch wat als je leeft van een AOWtje alleen? Als ik niet was opgestaan en weg gegaan... goede reis verder🥺🥺🥺

Ik heb hier gelezen, gerust en gewandeld in Kenitra. De camper is weer schoon, de was is gedaan. Morgen ga weer rijden, toch nog naar Meknes. Ik wil het nog zien, en trotseer dan maar al die opdringerige Marokkanen weer even. En daarna naar de blauwe stad Chefchaouen, voordat ik weer op de boot ga.

Iemand trouwens nog behoefte aan handzeep met zo’n pompje???😀😀😉

1. Els:
    2 maart 2020
    Hier niet te krijgen eer jij terug bent is Corona waarschijnlijk ook wel weer over!!!
    Goede mooie reis verder.
  2. Joop en Truus:
    2 maart 2020
    Fraai verhaal over de scharreleconomie.
    Het blijft nu eenmaal zo, dat iemand pas imuum is als z/h corona heeft gehad. Zorg dat je het krijgt én geneest.
    Ik hoop dat je nog terug mag komen en niet bij de grens wordt tegengehouden.
  3. Aja en Henk:
    2 maart 2020
    Denk,dat die AOW-er zich nog heel lang kan wassen met die zeep! Zo'n vaart zal het hier niet lopen hoor!
    Geniet nog maar van het mooie weer bij jou,hier was het vandaag de hele dag regen!!! Trouwens ook prachtige aardbeien,het water loopt ons in de mond,want ze zullen ook wel heerlijk zijn!
    Heb je al een datum,waarop je de boot terug neemt?
    Lieve groeten van ons.
  4. Gerda:
    2 maart 2020
    Ik ben wel voorbereid op wat hobbels op de terugweg! Er schijnt al controle te zijn bij aankomst in Spanje vanaf de boot uit Marokko, hoorde ik van anderen. Ik snap het wel....
    Aja, ik neem de boot op uiterlijk 12 maart. En ik zie wel waar het “ schip strandt” 😉😉😉
    Hier is het
  5. Marleen:
    2 maart 2020
    Haha sla maar wat desinfecterende handgel in...Hier nauwelijks nog verkrijgbaar hoorde ik hahaha
  6. Dikkie van de Blaak:
    3 maart 2020
    Hallo Gerda we zijn weer thuis niet met zulke mooie verhalen en foto's maar we hebben genoten van het alles.Je heb weer prachtige verhalen geschreven en tot gauw in het mooie Holland.GR Dikkie
  7. Lia Boekhout:
    3 maart 2020
    Ha ha handzeep en vooral mondkapjes, sla maar in.. Nederland slaat weer helemaal door.
    Geniet nog even van je reis en het mooi weer.
  8. Corrie:
    Gewoon leuk gerda
  9. Geertje:
    3 maart 2020
    Leuk bericht weer, aan zeep nog geen gebrek, handgel daarentegen uitverkocht. Gewoon goed wassen met water en zeep en verder je gezonde verstand gebruiken. Die aardbeien mmmm
  10. Marie-Constance Smeeman:
    3 maart 2020
    Ben in Bologna geweest, dus of die handzeep nog helpt...
    Gr.,
    Marieco