Formuliertjes

10 januari 2020

Een keer het formuliertje ingevuld, en vanochtend tien kopieën gemaakt bij een klein winkeltje.  Een tip van Oostenrijkers. En dan de weg op door de westelijke Sahara. Op een  notabene gloednieuwe weg! Dat was met 120 km per uur vooruit😊 want de rit vandaag was toch bijna 600 km.

En dan de politie: werkelijk alle lof! Afgelopen nacht aan het strand, het kon niet anders, wild kamperen. En daar kwam de politie!🥺 paspoort... en controle. Poeh, dacht ik....Maar toen : de rest van de avond en nacht: speciale politiebewaking dus: Chapeau!!! Veiliger kan je het niet hebben.

Vandaag dus tien controles onderweg van de verkeerspolities: “ Bonjour, madame! C’a va bien? Et bon voyage” Het formuliertje inleveren en verder rijden dus.
Het was veel zand, woestijn, eindeloos uitzicht, tenten van bedoeïenen onderweg, dromedarissen als weggebruikers. Een enkele vrachtwagen.  En verder niks. Wat een ruimte, een uitgestrektheid, de wereld is groot... eindeloos.

Ik heb er geen spijt van! Wat een ervaring. Ben gearriveerd in Dakhla. Moe, dat wel.

1. Jacqueline Versluijs:
    10 januari 2020
    Oh wat goed dat je doorgezet hebt!
    Zal wel heel bijzonder zijn. Enjoy en lekker uitrusten!

Veel liefs Jacqueline
  2. Henny:
    10 januari 2020
    Je wordt beloond! Herinner me de twijfel aan het begin. Maar je bent niettemin verder getrokken en je ziet: avontuur en ontdekking. Ga zo verder op je reis!
  3. Els:
    10 januari 2020
    Super. Wat een doorzettingvermogen.
  4. Joop en Truus:
    10 januari 2020
    Ik had niet gedacht, dat je de Westelijke Sahara in mocht. Naar mijn idee was het militar gebied. Maar blijkbaar heeft iedereen zich verzoend met het idee, dat dit gebied door Marokko is geannexeerd. En er is dus ook in de wegen geïnvesteerd.
    Dat Dakhla lijkt mij ook een bijzondere stad, op een schiereiland. In nood kun je zelfs nog terugvliegen.
    Veel verder zuidelijker gaat Marokko niet. Wel bijzonder.
  5. Gerda:
    Joop
    Ja, het kan zeker verder, naar Mauritanië ( zeer slechte weg) en verder naar Senegal (Dakar) , Gambia....
  6. Marian:
    10 januari 2020
    Geweldige reis maak je Gerda; respect! Leuk om al die foto's te zien. Goede reis verder. Hartelijke groet
  7. Marie-Constance Smeeman:
    10 januari 2020
    Ver weg van de Belastingdienst ! Ik heb vandaag mijn tijd gebruikt om te protesteren tegen een vooruitbetaling voor 2020 voor 25 februari!!
    Morgen t/m maandag iedere dag een potje tennis in een toernooitje. Ook spannend hoor!
    Gr.,
    Mariec
  8. Jannie boks.:
    11 januari 2020
    hoi Gerda hier is Jannie weer,blij dat alles goed gaat en
    fijn om te horen dat het er toch wel politie is.
    geniet van je reis want het is zo weer maart.
  9. Wil:
    12 januari 2020
    Hoi, wat een andere wereld Gerda!! En wat een ervaringen maar wel veel veel zand!! Geniet ervan en Lgrtjs