Geluksvogel

6 december 2019 - Xeraco, Spanje

Ik ben een echte geluksvogel. Dat zeggen mijn camperburen hier. Je komt hier zomaar aan rijden en je bemachtigt gelijk een plekje op de camperplaats ...ongekend😊 Dat komt niet vaak voor! Mijn camperburen, een Nederlands echtpaar, staan hier al vanaf oktober en vertrekken pas weer in april volgend jaar. Zoals de meeste gasten hier, merk ik.... een mengelmoes van Frans, Duits en Nederlands. Join the family, dacht ik😊
Met veel enthousiasme heb ik dus kennis gemaakt met verschillende overwinteraars hier: ze zouden me vast kunnen vertellen wat hier allemaal te zien en te beleven is voor mij, de komende vier dagen dus , dat ik hier ben. Tja......Het dorp blijkt uitgestorven...maar je kunt wel een mooie strandwandeling maken. Fietsen doe je naar de supermarkt, er is verder niets leuks met de fiets te verkennen hier.

Hoe moet ik hier de komende vier dagen doorbrengen, vroeg ik me dus af. Een strandwandeling iedere dag dus. En fietsen naar de supermarkt. En de rest van de dag..... Ik zat even buiten in het zonnetje, en toen kreeg ik het licht. Aan de schoonmaak, poetsen, boenen, wassen en schrobben. Dat doen de vrouwen hier allemaal, zag ik vandaag.

Daarom ben ik nu ook al driftig gestart met deze bezigheden: kleedjes uitkloppen, de ramen wassen, de vloer dweilen. Morgen doe ik de was. En ik ga bij de buren koffie drinken. Ik hoor erbij de komende dagen. Join the family😊😊

Het strand is mooi hier. De komende dagen wordt het warm  ( 20 graden) en zonnig. Voor ik verder ga richting Malaga is de camper in ieder geval blinkend schoon, van buiten en van binnen😉😉

1. Els:
    6 december 2019
    Ideale bezigheden op rustdagen.
  2. Hanne:
    6 december 2019
    Als het te rustig wordt is Valencia een aanrader - een dagje heel mooi. Wel een stukje terug, als ik het goed zie op de kaart.
    We wensen je heel veel zon aan de costa! Groetjes uit nat en grijs De Bilt!
  3. Joop en Truus:
    6 december 2019
    Valencia Zuid. Misschien wat te ver doorgereden? Valencia zelf is toch altijd de moeite waard, toch?
  4. Dikkie van de Blaak:
    7 december 2019
    Ja Gerda niet altijd feest dus poetsen en wassen horen er ook bij. Geniet verder van het mooie weer. Fijn weekend.
  5. Marie-Constance Smeeman:
    7 december 2019
    Is die camper wel vies genoeg, want al dat gepoets is niet zo duurzaam!
  6. Irma Evenblij:
    Ha ha ha poetsen…
    Dat kan natuurlijk ook!
  7. Jenny en Rein:
    8 december 2019
    Hoi Gerda,
    Geniet maar van het mooie weer, het is hier nat en winderig dus blijven we maar lekker binnen.
    Groetjes Jenny en Rein
  8. Geertje:
    8 december 2019
    Ha Gerda,
    Hoe verzin je het, grote schoonmaak in december, maar waarom ook niet. Wanneer ik je op de kaart volg reis je behoorlijk langs de -toetistische-kust, is dat mooi? Of tegenwoordig ook veel auto-pista?? Ik heb altijd begrepen dat het iets meer landinwaarts nog behoorlijk authentiek is. Dus mocht je opruimwoede bekoeld zijn, rij dan een paar km het binnenland in. Erg leuk je zo te volgen.
    Groetjes Geertje