Hartkloppingen en de geur van kruiden

13 februari 2020 - Todra Kloof, Marokko

Mijn hart klopte als een razende. Voorovergebogen hing ik over het stuur om op adem te komen. Het was gelukt..... Net op tijd kon ik stoppen. Vol op de rem stond ik, en intussen hoorde ik  vanalles in de camper bewegen . En daarna de geur van allerlei kruiden.Dat bracht me wel tot rust. En die geit, die zo plotseling de weg over stak kan intussen ook rustig verder lopen.
In de woestijn heb ik de “ schade” opgenomen: Alle kruiden uit het kastje lagen verspreid over de vloer van de hele camper 🥺In the middle of nowhere ben ik gaan opruimen. Een camperstofzuigertje staat inmiddels op mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag 😊😊

Ik reed door de Draa vallei, langs de rivier. Bij vertrek uit Zagora bezocht ik eerst nog de bibliotheek in Tamegroute. Met een indrukwekkende hoeveelheid oude geschriften, korans en Arabische teksten. Daarna reed ik door en langs veel palmerien, veel Ksars en Kasbahs, dorpen tussen de palmen. Veel verkoop van dadels dus. Rozenwater rondom Ouarzazate, maar de rozen bloeien pas in april.
Deze streek is heel toeristisch. Veel restaurants, soevenirs, hotels.

Morgen toch de Todrakloof door! En dan weer verder naar rustiger Marokko, nog een keer naar de zandwoestijn, richting Mergouza bij de Algerijnse grens.

1. Aja en Henk:
    13 februari 2020
    Weer genoten van de mooie foto's! Heel apart die mooie bloeiende amandelbomen op die verder kale vlaktes!
    Ons staat zondag weer een nieuwe storm te wachten!!
    Tot het volgende verhaal!🌬☔🙋‍♀️🙋‍♂️
  2. Joop en Truus:
    13 februari 2020
    Wel weer verrassende route. Natuurlijk gaat Gerda niet naar toeristenmagneten als Quazerzate. Dan maar nasr Mergouza, het homeland van de worstjes.
  3. Dikkie van de Blaak:
    14 februari 2020
    Weer mooie plaatjes wij genieten lekker mee. Jammer van de kruiden gelukkig voor de geit.
    Wij hebben ook een klein stofzuigertje erg handig.
    Gr Dikkie
  4. Lia Boekhout:
    14 februari 2020
    Weer genoten van je verhaal.
    Je reis is echt niet saai te noemen
  5. Jannie boks.:
    19 februari 2020
    hoi gerda hier een berichtje van mij,leuke plaatjes
    heb je gemaakt,verveelt nooit .

groeten jannie.