Koffie, wijn en worst

13 december 2019 - Algeciras, Spanje

Karren vol met vooral koffie, wijn en Spaanse worst wordt er hier gekocht.  Op een enorm parkeerterrein met een Lidl en een Carrefour staan tientallen campers te bevoorraden voor de overtocht naar Marokko. Ik was hier al om 12.00 uur. Toen stonden er vier campers, inmiddels een stuk of veertig. Ze brengen hier allemaal de nacht door om morgen met de boot te vertrekken.
Het wordt dus druk in Marokko.
Een ticket voor de overtocht naar Tanger kost 180 euro, met een “open” retour. Dat is mooi, want ik heb nog geen flauw idee hoe lang ik in Marokko wil blijven. Avontuurlijk is het wel, want ik sta hier tussen de terreinwagens en overland trucks: hoog op de wielen en met brandstoftanks van 240 liter.
Ik heb begrepen, dat de Marrokkaanse douane tijdens de overtocht de camper komt controleren en inspecteren. Het is mij aangeraden om ervoor te zorgen dat ik de heren wat bier kan meegeven😉 In mijn winkelkar zat dus vanmiddag ook een sixpack. Voor een rustige en geruststellende overtocht dus.......

1. Sigrid:
    Goed bezig x
  2. Henny:
    13 december 2019
    Lekker die worsten! Stuur ze anders deze kant op want in Marokko is t te warm voor ze! Is er voor mij nog een vacature bij de Makko Douane?
  3. Aja en Henk:
    13 december 2019
    We wensen je een goede en vooral veilige oversteek!! Een groot avontuur tegemoet!!
  4. Jacqueline Versluijs:
    Hi, gaat Chris ook mee?

Succes!

XJacqueline
  5. Wil:
    13 december 2019
    Klaar voor de overtocht met.... ham?? En...bier? En ws ook wel een wijntje??
    Nou Gerda, eerst maar een goede overtocht en dan heel spannend Marokko in! Ik ben heel benieuwd, een mooie reis verder. Lgrtjs
  6. Dikkie van de Blaak:
    14 december 2019
    Koffie wijn en worst sla maar goed in. Hier bij de Lidl is hier ook druk alleen geen campers op de parkeer plaats. Goede reis verder. Gr Dikkie en FJ.