Eindeloos

14 december 2019 - Province de Fahs-Anjra, Marokko

Een eindeloze rij, eindeloos wachten en een eindeloze miscommunicatie.

Eindelijk, we zijn hier, net een paar kilometer buiten de haven van Tanger op een camperplaats. Er is niets, geen enkele voorziening,  we staan op het strand hier met vijf campers. Geen water, geen elektriciteit. Maar het kost ook maar 2 euro om hier aan het strand te staan. Ik zag de zon onder gaan en dat was mooi.

We vertrokken vanochtend om 9.00 uur en hebben overal moeten wachten. In de haven, het was de camper starten en stoppen.... steeds een stukje vooruit. Ook weer op de boot, starten en stoppen... In totaal zeven keer tickets, autopapieren en paspoort afgegeven. Controle na controle. Twee uur varen. Weer eindeloos wachten  in de haven van Tanger tot alle papieren waren gecontroleerd. Mijn paspoort  was zoek! Gelukkig gevonden na een uur... met excuses van de ambtenaren. En toen mochten we rijden: het was 17.00 uur! Een simkaart kopen en geld wisselen.
Ik slaap aan het strand hier nu... dat wel weer... en de zee hoor ik. Ben benieuwd naar mijn uitzicht als ik morgen wakker word.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aja en Henk:
    14 december 2019
    Rust maar lekker uit na zo'n hectische oversteek!
    Je zult lekker slapen bij het ruisen van de zee!
    Zijn erg benieuwd wat je morgen gaat beleven!
    Groetjes aja en henk
  2. Jenny en Rein:
    14 december 2019
    Hoi Gerda,
    Wachten dat had je kunnen verwachten, zoals we weten zijn ze hier niet vooruit te branden, ze lopen alleen hart als ze een pinautomaat hebben opgeblazen. 😃
  3. Marie-Constance Smeeman:
    15 december 2019
    Mijn hemel wat een gedoe. Je paspoort innemen mag helemaal niet en dan ook nog kwijtraken. Kun je nagaan als je in zo'n land woont en dingen van de overheid gedaan moet krijgen.
    Hoop dat je gauw mooi weer krijgt, lekker warm.
    Gr.,
    Marieco
  4. Wil:
    16 december 2019
    Pff pff! Wat een onderneming en wat geduld moet je hebben! Maar je hebt het gehad en nu maar verder met de reis...
    En dit gauw vergeten en genieten van het land. Je reist voorlopig niet alleen toch?