Een kolibrie

3 januari 2020 - Sidi Wassay, Marokko

Er zijn helemaal geen kolibries in Marokko, zei hij wat verontwaardigd. Ja, dat wist ik ook wel...En vervolgens liet hij me nog meer plaatjes van palmbomen en dromedarissen in een woestijnlandschap zien.
Maar als ik dan toch een schilderij op de camper wilde, dan was wel het van mijn lievelingsvogeltje: de kolibrie. En ik blijf immers niet in Marokko. Dus als ik een kunstwerk wilde dan moest dat van een kolibrie zijn!
We werden het uiteindelijk eens: op het raam zou hij een kolibrie maken: zowel van buiten als van binnen zou dat een heel mooi gezicht zijn. In echt formaat, zo’n 10 centimeter groot.  Ik gaf hem het voorbeeld en de schilder ging aan de slag. Ik verheugde me al op iets heel bijzonders...
Na een half uur werd door alle omringende belangstellenden het “ kunstwerk” echter volledig afgekeurd. De vogel was te groot, de kleuren waren niet mooi en van buiten was er niets te zien. Met ruwe vegen werd alles van het raam weer verwijderd. Het aanbod daarna om gratis een palmboom op de deur te schilderen heb ik maar afgeslagen: geen palmbomen immers in Nederland😉

Ik ben gisteren aangekomen bij het nationaal park Souss Massa. Hier schijnt de vrijwel uitgestorven heremietibis nog te zijn en ook te zien. Met een gids ga ik een hele dag op pad. Voor de vele prachtige vogels en andere dieren. Dat wordt nog geregeld voor me.
Ik heb weer een prachtig plekje,  pal op het strand. Voor een paar euro heb ik ook een “ buitentapijt” aangeschaft.

Geen kolibries in Marokko! Ook niet als kunstwerk....Op zoek dus naar de heremiet ibis.

1. Joop en Truus:
    3 januari 2020
    Je zit al behoorlijk zuidelijk, Gerda. Je gaat toch niet naar de Westelijke Sahara?
    Als het al kan. Zo te zien wordt er wat heen en weer gereden over het strand. Konden we vroeger ook in Hoek van Holland.
  2. Marga:
    3 januari 2020
    Schitterend allemaal, wat een mooie foto's. Geweldige ervaringen. Ik krijg heimwee naar Marokko. Kom er ook nog wel weer eens. Veel kijkgenot bij de excursie, groetjes
  3. Gerda:
    3 januari 2020
    Ja, ik overweeg nu inmiddels wel om nog zuidelijker te gaan naar de westelijke Sahara. Naar Dakhla . Is nog eens 1000 km, maar moet toch wel een heel aparte ervaring zijn. En dat trekt toch wel....
  4. Wil:
    3 januari 2020
    Hoi, ik leek toch wel mooi te worden die kolibrie..... maar hij is er al inmiddels niet meer!
    Ben je het nieuwe jaar goed begonnen? Nog het allerbeste he! Het lijkt me toch wel heerlijk die warmte en jou plekje daar aan het strand!! Hier de hele dag regen.... grrr
    Goede reis verder, en lieve groetjes
  5. Marie-Constance Smeeman:
    3 januari 2020
    Jammer dat die vermeende kolibrie weggeveegd is. ik vond het een heel mooi vogeltje.
    Was de kunstenaar een medekampeerder ?
    Gr.,
    Marico
  6. Jannie boks.:
    4 januari 2020
    Hallo Gerda de beste wensen en een gezond 2020, door ziektes van mij en mijn man
    niet veel tijd gehad om je te volgen. Maar nu weer achter de pc om jouw site zien.
    leuke plaatjes en een mooie omgeving, jij durft maar wel zo in je uppie stoer hoor.
    Groetjes van Jannie en tot horens.
  7. Jolanda:
    13 januari 2020
    hoi Gerda beetje laat maar nog de beste wensen, en een fijne reis