Nummer 1935 en het zonnepaneel

25 december 2019 - Taghazout, Marokko

Een handdruk, een kaartje...Salah is mijn naam en ik ben gespecialiseerd in het plaatsen van zonnepanelen. Hij spreekt natuurlijk Frans, maar ook Duits, zelfs een paar woorden Nederlands. Want ze zien aan je kenteken onmiddellijk waar je vandaan komt. Ik luisterde net naar nummer 1935, van de top 2000 dus. Kerst of niet, handel is belangrijk . Dus er werd op het dak geklommen, ik kreeg advies en morgen komen de heren terug. Met een passend zonnepaneel van 100 watt. En ook een  mobiel paneel. Want ik wil natuurlijk wel kunnen  kiezen. Gianni, mijn buurman uit Calabrië, adviseert me ook. En gezien zijn jarenlange ervaring met het reizen door Marokko, bereidt hij zich ook voor op stevige prijsonderhandelingen!

Pasta pesto aten we vandaag en  gisteren heerlijke vis. Een gevarieerd gezelschap is hier: Fransen, Italianen, Zwitsers, Duitsers, Spanjaarden. Groepjes eten samen, heel erg gezellig. Ik struikel over de talen, het is een uitdaging... Vrijdag ben ik aan de beurt om te koken, eerst naar Agadir om daar bij de Carrefour inkopen te doen. Iedere dag ook hier een flinke wandeling en slapen met een ruisende zee op de achtergrond.
De zo’n schijnt overdag volop, 27 graden was het vandaag. Zo hou ik het nog wel even vol😊😊😊

1. Joop en Truus:
    Eindelijk naar je zin!
    En ineens komen er ook foto's van bloemen. Nu nog de vogels.
    Met de top 2000 zijn we nu bij 1868.
    Ik begrijp dat je in Marokko elektrisch kunt rijden via een paneel op je dak. CO2 neutraal!
    Op naar de woestijn !
  2. Aja en Henk:
    25 december 2019
    Dat ziet er allemaal heel gezellig uit,samen eten en drinken!! En dan de zonnepanelen,dat kan daar goed opleveren met dat prachtige weer!
    Verder mooie foto's van de bloemen! Heel veel plezier hoor!!
  3. Henny:
    25 december 2019
    Begint te wennen daar in Marokko. Profiteer van je vrijheid.
  4. Els:
    25 december 2019
    Beetje laat maar nog een mooie 2e kerstdag(haha).
    Geniet nog lekker van een mooi maar ook wel ingewikkeld Marocco.
    Je schrijft leuke stukjes☺️☺️👍
  5. Marja Vaarkamp:
    26 december 2019
    Wat een leuk verhaal weer en wat een mooie foto's😊
    Wat gezellig om met andere mensen te eten. Succes vrijdag met koken maar dat is jou wel toevertrouwt (thais was ook erg lekker😋) veel liefs uit Ede
  6. Dikkie van de Blaak:
    26 december 2019
    Prachtige foto s Gerda. Veel kook plezier en geniet ervan.
  7. Wil:
    26 december 2019
    Hoi, mooi verhaal Gerda! Ben blij dat je het gezellig hebt met een aantal mensen... En heerlijk eten samen, altijd goed. Trekken jullie samen op en ook samen verder?? Ik lees het wel weer! Succes met het koken voor de club en het aanschaffen van het zonnepaneel.. ( goed bezig) lieve groetjes
  8. Lia Boekhout:
    27 december 2019
    Fijn dat je aansluiting heb gevonden met anderen. Gezellig samen eten.
    Succes met het koken vandaag, en het onderhandelen van de zonnepanelen.