Twaalf dromedarissen

27 december 2019 - Imi Ouaddar, Marokko

Twaalf dromedarissen, dat was het uiteindelijke aanbod. Verder viel er niet te onderhandelen over die lange blonde vrouw. De vaardigheden werden nog wel even ter sprake gebracht: kon ze trouwens wel koken?
In alle talen werd dat volmondig bevestigd....”  We hebben heerlijk gegeten immers....

...D’accord!!! “ zei toen de Marokkaanse man met slechts twee tanden die een nieuwe gasfles kwam brengen en nu zijn kans schoon zag...

Gianni, mijn buurman hier, genoot van het diner, de wijn en die onderhandelingen. Enig overmoedig gedrag was hem niet vreemd. Morgen krijgt hij dus twaalf dromedarissen voor mij. Dat blijkt een geweldige ruil te zijn 😉Hij kwam me net met een glimlach vragen of ik wist wat ze eten en waar hij ze kan stallen....In zijn blik zag ik nu toch enige ongerustheid....het zal toch niet echt😊😊????

Ik ben morgen naar Agadir en zie wel wat ik aan tref als ik terug kom😀😀

Dankjewel allemaal voor jullie vrolijke kerstwensen! Heel lief!  Ik hoop dat jullie leuke dagen hebben gehad. En nu op naar de jaarwisseling!

1. Joop en Truus:
    27 december 2019
    Die Gianni weet kennelijk waar hij de Amaro haalt.
  2. Marian:
    27 december 2019
    Wat een verhaal weer Gerda; schitterend. Geniet van je reis!👍🎅👍
  3. Dikkie van de Blaak:
    28 december 2019
    Nu Gerda fijn om te weten wat je nog waard bent. 12 dromedarissen niet mis hoor Geniet maar van de gekkigheid. Fijne jaar wisseling en goede reis verder.
  4. Wil:
    28 december 2019
    Hoi, dus morgen ben je in andere handen??😏Zo te zien en te horen heb je naar je zin! Heerlijk! En het weer wordt warm en hier... hebben we vorst! Veel plezier
  5. Aja en Henk:
    28 december 2019
    Dat is dan spannend!! Wat trof je aan toen je uit Agadir kwam??
    Hier wordt het iets kouder,maar gelukkig droog en een klein zonnetje erbij!
    Wij gaan morgen naar Valkenburg met een busreisje. Vieren daar Oud- en nieuw. Ben benieuwd hoe het ons zal bevallen!
    Jij een fijne jaarwisseling,we horen volgend jaar weer van elkaar!
  6. Jenny en Rein:
    29 december 2019
    Zo te zien heb je het goed naar je zin als je oliebollen bakt gaat de waarde wellicht nog omhoog🤔.
    We wensen je een goede jaarwisseling en nog veel reis plezier.
  7. Willem:
    30 december 2019
    12 dromedarissen??? Zijn er geen kamelen meer of zijn die duurder?
  8. Gerda:
    30 december 2019
    Geen kamelen in Marokko. Het zijn allemaal dromedarissen, met maar een bult dus😊😊😊