The pianist

20 september 2021 - Porlezza, Italië

The Pianist, ik had deze film van Roman Polanski nog niet gezien. Schitterend en aangrijpend , een aanrader voor wie hem nog niet kent.

Van de eerste keiharde klap werd ik om 1.00 uur in de nacht van zaterdag op zondag wakker. Daarna ben ik bibberend en bevend een paar uur wakker geweest, het onweer vlak boven mijn hoofd trotserend in de stoel onder het bed. Het was echt noodweer en het bleef ook  de hele zondag onweren en verschrikkelijk hard regenen.  Een ultieme test voor mijn camper ook eigenlijk……het bleef gelukkig droog binnen. Dus ik las een boek, keek naar the Pianist op Netflix, keek ook  af en toe verlangend naar buiten of het opklaarde. De zondag ging echter voorbij in de camper, de regen kwam werkelijk met bakken de lucht uit. Na regen komt zonneschijn! Vandaag al, het is nu weer droog! Wandelen, fietsen, de omgeving verkennen dus. En foto’s maken dus nu.

1. Mark van Dijk:
    21 september 2021
    Ja, Gerda, ik heb de Pianist ook ooit al eens gezien, erg indrukwekkend weet ik nog.
    Er zijn maar weinig mensen die een stoel onder bed hebben haha... maar in de camper kan dat. ( vroeger heette dat de po, dat was de enige stoel die onder bed paste...haha) Ja, onweer is prachtig om naar te kijken maar om erin te zitten is wat minder prettig. Lijkt me daar tussen de bergen ook wel andere koek dan hier op ons platte landje. Hier hoorde ik dat het volgende week herfst is, maar dat ie dan vervolgens gelijk aan de deur moet kloppen dat is dan weer typisch Holland. Gister begon met mooie zon, ik deed nog vol enthousiasme mijn korte broek aan. Maar binnen een paar uur zakte dectemperatuur naar 14 graden zodat ik uiteindelijk de kachel in huis heb aangezet om de vocht eruit te krijgen. Winterschoenen met lange sokken en een trui uit de kast heb aangedaan...brrrrr.... Maar ik hou nog steeds van Holland.

Fijne reis verder Gerda xxx
  2. Lia Boekhout:
    22 september 2021
    Hallo Gerda, Heb de film nog nooit gezien.Zet hem op het lijstje todo.
    Lijkt me ook niet prettig zo,n regen en onweers bui.
    Hier kun je merken dat de herfst zijn intrede doet, vind ik ook altijd een mooi seizoen.

Fijne reis , en ik kijk weer uit naar je volgende blog
    Groetjes Lia
  3. Corrie: