De kapel en intussen 1000 km verder

17 september 2021 - Landgraaf, Nederland

Mijn eerste stop op weg naar Italie was nog net in Nederland. Ik sliep naast de mijnwerkerskapel in Landgraaf , het voormalige terrein van de staatsmijn Wilhelmina. In mijn jeugd kende ik veel mensen die in de mijnen werkten, ik kom immers uit die streek. De kapel is ter nagedachtenis aan de 1169 ondergronds omgekomen mijnwerkers. Las ik nou echt een paar dagen geleden dat men overweegt om weer kolen te gaan winnen of heb ik dat toch gedroomd?

De volgende ochtend wilde ik nog een foto van de kapel maken, maar dat werd overschaduwd door een storing in de elektriciteit. Gelukkig werd dat met hulp snel opgelost. Net op weg realiseerde ik me dat ik die foto had willen maken.
Op weg vervolgens! Het is fantastisch rijden in mijn VW bus en die liet zich van zijn beste kant zien. Ik trapte hem af en toe op zijn staart en inmiddels ben ik aangekomen in Porlezza, Italie. Afgelopen nacht week ik even van de a5 in Duitsland af en was in Frankrijk. Op een camperplaats onder een mooi grillige cypres heb ik overnacht.
Vandaag door Zwitserland gereden, ongeveer 40 tunnels door om vervolgens la Bella Italia in te rijden.

1. Henny:
    18 september 2021
    Goed bezig Gerda! Italie in de herfst kan werkelijk fantastisch zijn. Snuif de natuur, het weer en de cultuur. Voor zover nog onbekend, Ravenna is een aanrader. Groeten uit Alphen!
  2. Sigrid:
    18 september 2021
    Prachtig🌲 Lekker doorgereden om in het mooie en hopenlijk warm Italie een toptijd te hebben.
    Buon divertimento 👍
  3. Aja en Henk:
    18 september 2021
    Weer fijn om je verhalen te lezen Gerda!! Je hebt er al een hele tocht opzitten! Geniet maar van hopelijk lekker warm weer!!
  4. Marian:
    18 september 2021
    Veel plezier Gerda. Je verhaal werkt aanstekelijk. Ik krijg ook zin om weg te gaan.
  5. Hanne:
    19 september 2021
    Ha,ja inderdaad Gerda! Gevonden in de spam! En al in Italië, flink eind doorgereden en superveilig in eenpersoonsquarantainehutje op wielen! We zijn benieuwd waar je zoal beland. Grtjes ook aan de familie.
  6. Wil:
    19 september 2021
    Hoi, zo sta je in Limburg en zo ben je in la bella Italia!!🌞🌞🌞 goeie reis verder en alvast veel plezier met Peter en z’n gezin. Lieve groetjes
  7. Dikkie van de Blaak:
    20 september 2021
    Hoi Gerda, ziet er weer prachtig uit. Geniet van het mooie weer en Peter en zijn gezin.
    Italy is en blijf een prachtig land. ga lekker pasta eten en lekker luieren in de zon.
    gr Dikkie en F J.
  8. Geertje:
    20 september 2021
    Hoi Gerda,
    Ik vond je verhalen in de spam, wat een leuke verrassing! En de foto"s, hoewel met regen deden de foto"s van de markt mij watertanden. Veel plezier!