Op zoek

18 december 2019 - Sidi Kaouki, Marokko

Op zoek naar een leuke plek. Op zoek sinds ik al in Marokko ben. Naar een plaats, een plek waar ik niet voortdurend aangestaard en beloerd wordt. Waar niet vijf mannen om me heen staan als de tank van de camper wordt volgedaan. Waar niet plotseling iemand door mijn camperraam gluurt.
We zijn al half Marokko door gereisd langs de kust. Steeds verder om het voor mij  “ leuk”  te krijgen. Het tempo van reizen ligt enorm hoog, veel te hoog eigenlijk . Ik heb het nog niet gevonden, en vraag me af of het wel gaat lukken. Een vrouw alleen is al vreemd, maar een vrouw die alleen een camper bestuurt is een regelrechte bezienswaardigheid. Ik wordt gefotografeerd en nagewezen. Ook al stopt er een man met een andere camper naast me, het maakt niet uit.
Ik merk dat ik op de vlucht ben. Voor de opdringerigheid, de mensen die hun hand op houden en me voortdurend om fooien vragen. Die me niet met rust laten als ik een stap buiten de camper zet. Het belemmert mijn bewegingsvrijheid en mijn initiatief.

Het tempo ligt voor Chris veel te hoog. Ik begrijp het, maar ik wil toch steeds verder. We nemen dus afscheid.

Ik ben nu aangekomen in Sidi Kaouki, erg mooi plekje aan het strand. Er staan veel campers nu. Het wordt de komende dagen prachtig weer, zelfs 25/26 graden.Hier zijn ze blijkbaar gewend aan toeristen, ik kan hier wandelen, fietsen, naar het strand. Ik sprak andere overwinteraars. Het uitzicht is schitterend. Hier blijf ik zeker een week, misschien wel twee. En daarna ga ik, denk ik.... weer richting Spanje.

Marokko is prachtig.. de natuur is zo mooi. Het gevoel van behaaglijkheid moet helaas nog komen....

1. Aja en Henk:
    18 december 2019
    Dat valt dus wel wat tegen!
    Nu maar even op deze plek lekker genieten van de omgeving en het verwachtte mooie weer!
    Misschien ga je het nog behaaglijk vinden!
    Groetjes aja en henk.
  2. Marleen:
    18 december 2019
    Dat is niet leuk! Hopelijk de komende dagen even rust en genieten en dan maar verder kijken. En Spanje is ook leuk toch? 😅
  3. Marga:
    18 december 2019
    Agadir is misschien een goede optie. Wel toeristisch maar de bevolking is gewend aan toeristen dus misschien wat rustiger. Je hebt in ieder geval lekker weer. Fijne tijd, groetjes
  4. Marie-Constance Smeeman:
    18 december 2019
    Goh, wat een vervelend gedoe met die kerels. Hoop dat je waar je nu zit wat rust krijgt en lekker weer houdt.
    Gr.,
    Marico
  5. Johan:
    18 december 2019
    Jammer van dat onbehagen, hopelijk snel een ander gevoel.
    Je verhalen zijn geweldig om te lezen, een nieuwe carrière als schrijver op komst?
  6. Corrie:
    19 december 2019
    Zeker niet prettig als je je opgejaagd voelt.
    Hoop dat je hier een beetje tot rust kan komen en dan lekker genieten
  7. Lia Boekhout:
    19 december 2019
    Wat vervelend Gerda, hopelijk vind je gauw je rust en plekje
  8. Jannie boks.:
    19 december 2019
    hoi Gerda wat een verhaal,wees in alle gevallen voorzichtig, het is te horen nog niet erg
    modern wat vrouwen betreft .Veiligheid voor alles,ik zie je graag terug in het voorjaar.
    groetjes van mij.
  9. Wil:
    21 december 2019
    Hoi Gerda, ik lees je verhaal nu pas.
    Maar het klinkt helemaal niet fijn, genieten is er niet echt bij. En je kunt het bijna niet negeren. Maar het zou toch zuidelijker iets beter kunnen worden...
    Afwachten en anders maar terug naar Spanje- Portugal.