Alarm

2 december 2018 - Ascot, Australië

Alweer die rookmelder, die afgaat. En die dus in de verre omtrek te horen is. Alweer die glimlachende buren, die inmiddels weten dat de stoom uit de waterketel en het broodrooster ervoor zorgen dat het alarm af gaat. Nu rooster ik mijn brood maar buiten.

De kilometerstand wordt bijgehouden vanaf de start, en gisteren heb ik 27 kilometer gereden. En dat ging prima, nadat ik weer een briefje op mijn dashboard had geplakt dat ik links moest blijven rijden! Eerst naar de KMart en Coles supermarkt, enorme warenhuizen. Daar heb ik mijn levensmiddelen voor de komende dagen ingeslagen en een paar extra handdoeken, plastic bakjes en wat keukenspul gekocht. En nu ben ik op een campersite, hier in Perth. Om alles te testen, na te kijken en te proberen. Gisteren ben ik al begonnen en vandaag heb ik alles ingeruimd en weer getest.  Want het is veel: hoe werkt het met elekticiteit, gas, water...de koelkast, de radio en tv, het fornuis en de magnetron. De wifi, de navigatie....Het zal over een weekje vanzelf gaan, maar nu is het echt wennen.

Een handleiding van veel pagina's heb ik doorgenomen. Morgenochtend ga ik terug voor de dingen niet niet goed zijn of die mij niet duidelijk zijn. Dan pas gaat mijn echte reis beginnen, want ik wil niet drie maanden rondreizen met een klapperend deurtje, licht dat niet werkt of een snoer dat niet goed aansluit. Of een alarm dat voortdurend onnodig aan aan het schrikken maakt.

De parkeerplaatsen waren krap bij het winkelcentrum, maar het lukte me om de camper in een vrij smalle plaats te rijden. Ik ben nu wel blij met mijn rijlessen van afgelopen jaar. Helaas liep het afvalwater onder de camper uit toen ik terug kwam, blijkbaar had ik de kraan niet goed dicht gedaan. Niemand zag het gelukkig....😔

En het rijden? Ik voel me echt de koning van de weg:  een geweldig uitzicht voorin.

Aangekomen op de campersite heb ik ook mijn ogen uitgekeken. Naast  verhuurcampers staat er nog veel meer. Mijn buren hebben de bumper al voorzien van kerstverlichting en aan de zijkant hangen de kerstballen. Vreemde vouwwagens zie ik hier en volgepropte kleine busje. En iedereen praat met iedereen, het lijkt wel een grote familie hier, heel gezellig!

Morgen vroeg langs de verhuurmaatschappij hier twee kilometer vandaan met mijn lijstje en dan begint de reis. Ik ga eerst naar het  Yanchep National Park, 50 km ten noorden van Perth.

De camperreis gaat nu echt van start, ik hoop morgen al koala's en mooie vogels te zien

1. Henny:
    2 december 2018
    Haha! Keep left, No alarm and No surprises... (vrij naar Radiohead). Goed begin Queen of the Highway!
  2. Jenny en Rein:
    Hoi Gerda,
    We zijn echt benieuwd wat je van de australiërs vind.
    Het land is prachtig maar zoals je weet Jenny vindt het te ver en na 2 bezoeken wel genoeg.
    groeten van Jenny en Rein uit een druilerig Ede.
  3. Hanne:
    2 december 2018
    Zolang je uit de buurt van de “ crodiles” blijft, is het goed😉.
    The long ride is dus begonnen. Goed aangekomen down under en uitgeslapen?
    De knoppencursus is echt heel belangrijk- dat weten we nog van Portugal - gelukkig kon jij goed navigeren met je smartphone en ik braaf je instructies volgen 😭. Nu moet de navigatie het wel goed doen!
    We volgen je heel nieuwsgierig! Hoe zou het westen van Australie zijn? Benieuwd naar de foto’s. Perth is alvast leuk .En die camper is lekker ruim zo te zien.
    Er is ook een Nederlands team wetenschappers tegelijk met jou aangekomen. Maar dan aan de oostkust. Ze proberen samen met Autralische wetenschappers de koraaleitjes die straks weer massaal vrijkomen op de een of andere manier op te vangen en in koeler water tot wasdom te brengen om de Great Barrier Reef te redden. Is het daar bij jou ook een thema?
  4. Marian:
    3 december 2018
    Wat een avontuur Gerda; leuke foto's ook. Je ziet er relaxed uit. Heel veel plezier nog. Leuk om vanuit een druilerig Ede mee te genietingen van je reisbevindingen.
  5. Lia Boekhout:
    3 december 2018
    Klinkt allemaal spannend, mooie foto,s
  6. Aja en Henk:
    3 december 2018
    Zo,de echte reis kan beginnen! De camper ziet er mooi uit en is een compleet huis! Weer mooie foto's,je staat er zelf ook goed op,ziet er stralend uit!! Groetjes uit een somber en nat kikkerlandje. Kijken uit naar je volgende verslag!
    Groetjes aja en Henk.
  7. Wil:
    3 december 2018
    Ha Gerda, ik zat al met smart te wachten op je verhaal en foto's! Goede voorbereiding hoor en goed dat je niet direct bent gaan rijden. Mooie camper! Tis inderdaad een compleet huisje. Goede start.
    Lieve groet
  8. Marian Kuppen:
    Hoi Gerda,
    Het ziet er verder allemaal super uit joh, en die broodrooster is alleen maar lachen.

Heel veel plezier en vooral genieten.