Een robot voor mijn deur

28 november 2018 - Singapore, Singapore

Hij belde aan en ik deed de deur open. En daar stond hij dus: de robot 😊 Hij stelde zich ook nog netjes voor: Ik ben Yoshi en ik kom uw flesjes water brengen, die u heeft besteld. Ik mocht hem daarna bedanken met een druk op de knop. Hij vond het een eer dat hij werd gefilmd!

Mijn hotel ligt aan Orchard Street, pal in het centrum. Ik koos het om het gemak , dichtbij restaurants, taxi en bus en om het geweldige uitzicht. Het was 30 jaar geleden dat ik in Singapore was met Hans. Het Raffles hotel herkende ik, maar wordt nu gerenoveerd. Helaas, ik kon geen koffie drinken daar nu. Ik had er graag 20 euro voor over gehad😉

Gisteren gewandeld over de 2km lange Orchard Street met alle luxe en welvaart die je je maar bedenken kunt. En het is hier zo schoon.... geen papiertje, geen sigarettenpeuk, geen plastic...je vindt echt helemaal niets op straat!

Vandaag een lange dag op pad geweest: Met de toeristenbus door Singapore gereden. Uitgestapt bij Gardens by the Bay en in China Town. Het was een keuze, de 2000 orchideeën in de botanische tuin heb ik niet gezien. Jurong bird park ook niet. En little India niet. En nog vele stops  waarbij  ik in de bus ben blijven zitten.

Maar Gardens by the Bay was indrukwekkend! Een enorm tropisch regenwoud. En bloemen, bomen en planten die groeien in alle continenten van de wereld. Allemaal in een wonderlijke setting. Met uitzicht op het meest wonderlijke Marina Sands Hotel en het gigantische reuzenrad. Uren heb ik gewandeld, het was warm en vochtig en ik heb nu een blaar onder mijn voet😉

De springrolls in China town waren lekker, bijna net zo lekker als in Thailand.

Ik geloof eigenlijk dat ik hier toch een dagje langer had moeten en kunnen  blijven, want morgenochtend vlieg ik al naar  Australie. Misschien op de terugvlucht.....

1. Geertje:
    28 november 2018
    Het ziet er weer geweldig uit Gerda! Wat is het toch leuk om zo een beetje mee te reizen. Alleen dat bed?, lijkt wel erg smal.
    Groeten , Geertje
  2. Wil:
    28 november 2018
    Fantastisch! Wat een mooie foto's en wat een mooi begin van je reis!!! Goede reis verder en doorstart in Australië.😀
    Lieve groet, Wil
  3. Corrie:
    29 november 2018
    Wat ziet het er mooi uit Gerda en blij lekker genieten
    Gr Corrie