De bel gaat..

13 februari 2019 - Wonboyn, Australiƫ

De bel gaat, en steeds weer, en dat gaat de hele dag door, van zonsopgang tot zonsondergang. šŸ˜‰ En daarna.....staat er verse vis op het menu, net gevangen uit het meer. Het ā€œ gebelā€ stopte toen de zon onder ging.šŸ˜‰

Ik ben nu aan het Wonboyn Lake, een verborgen pareltje Ā en een waar vogelparadijs. De belhoningeters Ā (Bellbirds) zijn hoog in de Eucalyptusbomen met elkaar aan het ā€bellenā€. Luister in de video met me mee terwijl ik naar het meer loop, het is echt heel bijzonder! Maar er is meer! šŸ˜€Koningsparkieten, Regenboogloris , Honingeters en nog veel meer schitterende vogels zijn hier. Heel veel en zomaar...... echt helemaal in het wild dus. Zie de fotoā€™s en videoā€™s...

Op de campsite hier veel AustraliĆ«rs die in het meer gaan vissen iedere dag. Werkelijk een nationale ā€œsportā€ hier: vissen! Geen etenswaar te koop hier ( 40 kilometer verderop dus) maar wel visgerei Ā en aas!šŸ˜‰Gisteren kreeg ik dus vers gevangen vis van de ā€œ vissersā€, mijn overburenšŸ˜Š Heerlijk!

Een flinke klim vandaag naar het meer, toen een pad, een trail naar het meer. Daar trof ik de bellbirds aan, zelfs een pasgeboren jong. De natuur is weer schitterend hier. Ā

Morgen weer verder, langs de mooie kust hier richting Sydney. Ik kan nauwelijks kiezen waar ik nog wil stoppenšŸ˜‰

Fotoā€™s

1. Joop en Truus:
    13 februari 2019
    Verbazingwekkend toch, dat je telkens weer nieuwe landschappen en vogelsoorten tegenkomt. De hele kust tot Sydney ziet er interessant uit met een aaneenschakeling van korte kustrivieren, nationale parkbossen en zeegezichten. Ik snap wel, dat het moeilijk kiezen is.
    En het weer wordt ook weer warmer. Dus alle kans dat er weer veel te genieten valt. Ook voor ons.
  2. Dikkie van de Blaak:
    13 februari 2019
    Sluit mij aan bij Joop. Alles weer even mooi geniet er nog maar lekker.
    Gr Dikkie
  3. Lia Boekhout:
    13 februari 2019
    Wat een prachtige foto,s en video,s weer.
    Dit is echt de reis van je leven.
    En het mooie is dat wij kunnen mee genieten.
  4. Geertje:
    13 februari 2019
    Wat een prachtige foto's weer!! Met een beetje fantasie zie ik in die boom een dansende vrouw .
    Wat moet het heerlijk zijn in die overweldigende natuur rond te lopen en sowieso te zijn!!
    Ik heb Raymond Island naar mijn neefje Raymond doorgestuurd, die wist nog niet dat hij een eigen eiland heeft šŸ˜‰. Verder blijft het " meereizen" genieten.
  5. Ella:
    16 februari 2019
    Inderdaad weer prachtige foto's het is een genot om naar te kijken. Ook de video's zijn de moeite waard. Ook ik geniet van het "meereizen".
  6. Jolanda:
    19 februari 2019
    Het is een prachtig land, zijn we er telkens een beetje bij!