Bien, signora, muy bien

5 maart 2020 - Algeciras, Spanje

Drie maanden was ik “ madame” . Vandaag was het weer “signora” .
Ik ging als laatste de boot op naar het bovendek,  via een soort takelbare ijzeren rail. En daar stond ik ( mijn camper dus) en vroeg mij heel even af hoe ik weer beneden zou komen, want alles stond vol propvol met auto’s en campers.
Mijn gedachtenflits van toen werd twee uur later wel bewaarheid: ik moest dus achteruit over die rail die steile helling  van zo’n 15 procent weer af. Iedereen om mij heen stond te kijken.....het zweet brak me even uit....maar het lukte goed: Bien, Signora, Muy bien. Een duim omhoog en een grote glimlach van de man die me naar beneden leidde.

En toen was ik weer in Spanje. Ik nam het zekere voor het onzekere: ik moet nog een paar grenzen over. En het visioen om in Marokko twee weken in de camper in quarantaine te zitten leek me niet zo’n fijn vooruitzicht, ook daar is inmiddels het virus. Je weet maar nooit welke maatregelen de koning van Marokko in petto heeft immers. Dan ben ik liever in Europa.
Alle vragen over gezondheid bij aankomst in Spanje kon ik naar waarheid positief beantwoorden! Het gaat mij goed en ik wil nog even genieten hier.

Ik ben gestart hier met het inkopen van heerlijke tapas: rauwe ham, worst, verrukkelijke kaas en een fles Rioja. En dat gaat er wel in 😎😎😀.. ieder pondje gaat door het mondje helaas🥺🙄

1. Henny:
    5 maart 2020
    Eet er lekker van! De extra pondjes erger je je er zo weer af als je in het Hollandse weer terugkomt....😎
  2. Aja en Henk:
    5 maart 2020
    Welkom in Europa. Geniet nog maar van het mooie weer en het lekkere eten! Hier is het koud en nu weer nat!! Groetjes van ons.
  3. Marie-Constance Smeeman:
    5 maart 2020
    HET IS HIER IDD ROTWEER, dus als je nog even weg kunt blijven...
    Gr.,
    Marieco
  4. Lia Boekhout:
    6 maart 2020
    Nog even lekker genieten van het mooie weer en eten.
    Ja je kan idd beter voor de zekerheid kiezen, in Quarantine zitten , daar zit je ook niet op te wachten.
  5. Wil:
    6 maart 2020
    Wat een stoer wijf ( sorry) ben je toch! Zo achterwaarts die rail af👏👏👏geniet nog maar lekker daar. Lieve groet
  6. Dikkie van de Blaak:
    6 maart 2020
    Geniet nog maar van Spanje en het lekkere eten.
  7. Jannie boks.:
    8 maart 2020
    hoi gerda welkom terug in spanje, lekker tapas
    eten en wijntjes drinken.
    geniet nog even het is zo voorbij.
  8. Geertje:
    9 maart 2020
    Ik zou nog maar heerlijk even genieten van al het lekkers in Spanje. Hier is het rot weer en Corona nog niet voorbij.
  9. Corrie:
    18 maart 2020