De dief

28 januari 2020 - Awrir, Marokko

Het was nog vroeg en ik zag hem langs mijn camper sluipen. Al bukkend begon hij mijn waterslang van de kraan op mijn plaats los te schroeven. Een dief!  Ik tikte vervolgens hard tegen het raam. Hij schrok en ging er toen razend snel vandoor.
Een uurtje later vertrok er een camper, ik zag dat de “ dief” achter het stuur zat, een vrouw ernaast. Het was een camper met een Nederlands kenteken.....

Vanaf Aourir, het “bananendorp”, gaat een smalle, slingerende weg naar de paradijsvallei. Het was rustig vandaag, prachtig weer en met de grote camera ben ik op pad gegaan. Het is mooi wandelen in de vallei: de palmbomen langs het kabbelende water, de enorme cactusvijgen, de arganbomen en een veelheid aan vogelgeluiden. Overal zijn terrasjes, verkoop van honing en arganolie,maar er is niets opdringerig.
En ik heb nog een mooie “ vangst” gedaan: van dichtbij  kon ik foto’s maken van de huisgors. De naam klinkt gewoon, maar het is een prachtig woestijnvogeltje.

1. Dikkie van de Blaak:
    29 januari 2020
    Bij ons komt alles goed door. Zo zie je maar weer dieven zitten overal. Weer mooie foto's
    wij genieten weer gratis mee. Tot de volgende keer.GR Dikkie
  2. Jannie boks.:
    29 januari 2020
    Hoi gerda hier ben ik weer,zo zie je maar weer van land genoten moet je het maar hebben.
    Goed dat je het in de gaten had, verder nog veel plezier.
    groetjes jannie.