Een doosje

2 december 2019 - Saint-Florentin, Frankrijk

De man liep vanochtend langs mijn camper. Een kwartiertje later zag ik hem terug komen, onder zijn arm een stokbrood en in zijn hand een doosje... Ik at toen net mijn havermout en het liet weinig aan mijn verbeelding over wat er in dat doosje zat. De tekst op het doosje kon ik zelfs lezen. Zie foto....
Na mijn vertrek kostte het me dus maar vijf minuten om ook zo’n doosje te bemachtigen: De boulangerie/patisserie had ik zo gevonden. Met mijn aanwinst daar kon ik de dag mee doorkomen immers, zo voelde het! Ik reed vervolgens door natte sneeuw, regen en grauw weer. En na een paar uur rijden pauzeerde ik en opende ik mijn doosje: een verrukkelijk Belgisch rijstenvlaaitje gaf mij weer de nodige energie!

En ik stopte uiteindelijk in saint Florentin op een camperplaats. En daar ontmoette ik Sigrid en Alice, die ik van de autosleutelcursus ken. Ik ben dus op weg naar Spanje, zij komen  uit Portugal en zijn op weg naar Nederland. En onderweg ontmoeten we elkaar dus....  We hadden een heel gezellige avond, we aten pasta en dronken  port. En we wisselden veel ervaringen uit!

Morgen weer een  (koude) rit. Maar de dagen worden al langer. De zon komt eerder op en de zon gaat later onder, hoe zuidelijker ik kom.
Het licht, de warmte en de zon ga ik dus steeds verder tegemoet...Nog een paar dagen...

1. Mark van Dijk:
    2 december 2019
    Mmm... dat ziet er lekker uit.
    Leuk die ontmoetingen onderweg.
    Hier al mijn eerste kerstconcert gegeven in Duitsland maar wel mèt duitse Sint mèt witte mijter en zonder pieten, die hadden ze hier niet. En kkkoud dat het was, maar met de gloeiwijn erbij erg gezellig.
    Dussss... bijna kerst alweer haha...
    Veel plezier en prettige reis en op naar de warmte Gerda. Groetjes uit Winterss wijk
  2. Geertje:
    2 december 2019
    Met een fikse keelontsteking lees ik met jalouzie jouw verhaal 😉. Heerlijk zo'n onverwachte verwennerij onderweg!! En dan ook nog op weg naar de warmte.
    Hier heeft het gevroren maar het waait niet en wanneer dan straks de zon doorkomt is het ook heerlijk!!
    Lieve groetjes en goede reis ,
    Geertje
  3. Lia Boekhout:
    2 december 2019
    Een goed begin van je vakantie.
    Jij heerlijk naar de warmte, wij hier in de kou.
    Een hele goede en fijne reis.
    Kijk uit naar je altijd mooie verhalen.
    Groetjes Lia
  4. Marian:
    2 december 2019
    Mooie Start van je vakantie Gerda. Leuk die ontmoetingen onderweg. Nog even en de zon schijnt weer! Hartelijke groetjes Marian
  5. Beppie:
    2 december 2019
    Leuk Gerda, ik zit weer helemaal in dat vakantie sfeertje mee te genieten 😊
    Leuk hoor, die ontmoeting onderweg...
    Op naar de 🌞!!!
    🤗😘
  6. Ella:
    2 december 2019
    Gerda, hier schijnt de zon inmiddels volop en het is dan misschien wel fris, maar heerlijk om een wandeling te maken. Ik heb gelukkig niet zo'n hekel aan kou!!!
    Leuk om zo weer met je mee te reizen en dan dat heerlijke rijstevlaaitje het water loopt al in mijn mond. Goede reis en groetjes, Ella
  7. Joop en Truus:
    2 december 2019
    Op één dag helemaal van Houffalise naar st.Florentine. chappeau.
  8. Wil:
    2 december 2019
    Hoi hoi! Fijn om te lezen dat je weer goed onderweg bent! Het heeft even wat tijd gekost om alles klaar te krijgen! Maar nu pff pff relax en op weg naar de ☀️☀️☀️☀️Lieve grtjs
  9. Jannie boks.:
    2 december 2019
    hallo gerda hier een berichtje van jannie, leuk verhaal ik doe nu ook mee net mijn laatste
    les gehad . groetjes van mij en goede reis.
  10. Jacqueline Versluijs:
    Wat n leuke ontmoeting.
    Hopelijk volgen er meer en dat de zon je snel zal vinden.
    Veel liefs en geluk!

XJacqueline
  11. Chris Engel:
    2 december 2019
    Dan zit je goed op koers, hier heb ik enkele jaren gelegen met de boot, volgende plaats Auxerre en dan Clamency geniet ervan.
  12. Marja Vaarkamp:
    3 december 2019
    Wat een leuk verhaal weer Gerda😀
    En wat een toevallige ontmoeting, echt heel leuk.
    Ik ben op het moment met mijn dochter in Lissabon hier is het lekker warm gistermiddag lekker in de zon op een terrasje gezeten.
    Veel reisplezier en liefs
  13. Marie-Constance Smeeman:
    3 december 2019
    Wat een toeval dat je die mensen van de cursus tegenkwam . Leuk! Ik ben net terug van 3 dagen zuid-Limburg waar ik naar een 50-jarig huwelijksfeest was van een oud-collega. Met Frits nog lekker twee wandelingen gemaakt en wat plaatsjes bezocht. Frits was overal al met de fiets geweest. Goed wandelweer en overla lekker gegeten, dus een prima mini-vakantie.
    Gauw naar de warmte jij.
    Gr.,
    Marieco
  14. Aja en Henk:
    3 december 2019
    Wat leuk,die ontmoeting met oude cursusgenoten!
    Je bent inmiddels een eind op weg naar de zon!! We verheugen ons op alle verslagen,die we gaan ontvangen van wederom een avontuurlijke reis!
    Groetjes aja en henk.