Een duivels dilemma

29 januari 2019 - Huonville, Australië

Verduiveld mooi, de duivels keuken, de duivel in levende lijve zien en een duivels dilemma......

De Tasman Arch, de devil’s Kitchen, Aeglehawk Neck, het is duivels mooi.

Port Arthur, werelderfgoed. Ik was er, met alle historie indrukwekkend met z’n duivelse gevangenisregime.

Het meest overweldigende uitzicht zag ik op de Mount Wellington , de weg erheen klimmend over de befaamde Pinnacle Road was duizelingwekkend.

De elektriciteitskabel was beschadigd, ik had de deur wat hard dichtgeklapt😔 maar ik was in de buurt van een vestiging van de camperhuur. Een nieuwe kabel  kreeg ik, en op mijn verzoek of ze ook even de olie wilden controleren, kreeg ik het antwoord dat de camper echt een grote onderhoudsbeurt nodig had.

Vandaag dus, ik kreeg een ” campertje” mee, kon gewoon mijn reis voort zetten, en mijn eigen camper zou weer worden gebracht in Huonville. 100 km verderop dus. Wat een service!

Maar.... Branden ! In de zuidwest regio van Tasmanië, ernstige bosbranden. Moet ik wel dan wel naar Huonville? Het is op 40 km afstand van de branden....Want daar zou ik de Tasmaanse duivel kunnen zien. Het was een duivels dilemma voor me..

Ik ben er nu ....de weg was (nog) niet afgezet. De camper is omgeruild een uurtje geleden. Maar het caravanpark  is inmiddels ( door de politie) gesloten. Het evacuatie-plan is van kracht. Ik kan als het moet zo wegrijden dus... Helicopters vliegen over om de 5 minuten.

Ik ga ervan uit dat het allemaal goed gaat hier,  morgen weer richting noorden.

En.... Yes Yes ... hier heb ik dus net de Tasmaanse duivel gezien😀😀

De foto’s in ICloud kan ik niet downloaden nu ( van Port Arthur). Maar geniet van de video’s!!!!

En de Devil dus😎😎😎

Update 22.00 uur nu : we zijn allemaal geëvacueerd naar een groot terrein in Huonville nu. Klaar evt om te  vertrekken. Hangt van de wind af... rooklucht  nu erg.

1. Dikkie van de Blaak:
    29 januari 2019
    Spannend Gerda maar neem geen risico om wat te zien.
    Geniet verder van je reis.
    Gr Dikkie
  2. Lia Boekhout:
    29 januari 2019
    Spannend Gerda, Wees voorzichtig, neem geen risico,s.
    Maar wat een prachtige video,s.
    Was weer genieten van je verhaal.
    Groetjes Lia
  3. Ella:
    29 januari 2019
    Erg spannend allemaal Gerda.
    Wat een prachtige beelden en dan die Tasmaanse duivel echt allemaal schitterend.
    Pas goed op jezelf en neem geen onnodige risico's!!!
    Groetjes, Ella
  4. Joop en Truus:
    29 januari 2019
    Weer een aantal hoogtepunten, Gerda. Letterlijk, het uitzicht vanaf de Kunanyi is inderdaad adembenemend. En ik ben verbaasd, dat er op het Huon Caravan park devilshows worden gehouden. Zo kan 't ook. Ik zie op Google maps dat de C619 Glen Huon road richting Judbury helemaal is afgesloten. Ongetwijfeld vanwege de bosbrand. Gelukkig zie ik dat je alweer in Seven Mile Beach bent.
    Wat een verschrikkelijk oord moet dat Port Arthur zijn geweest. En als je ontsnapte pakten de honden van Eaglehawk neck je wel. En dat de TBSers met geweren uitgestuurd werden om kangaroevlees en het klaarspeelden om binnen een paar jaar de 7000 inlanders af te schieten. Ik was er beroerd van toen ik het las.
    Afijn, op naar de watervallen. Die kunnen gelukkig niet in de fik.
    En voorzichtig met de deuren gooien, zuster Clivia
  5. Gerda:
    Ha die Joop
    De plaatsbepaling op deze website laat behoorlijk te wensen over. Die moet ik steeds handmatig aanpassen. Ik was vanochtend in Seven Mile beach, maar ben nu dus in Huonville. De weg is afgesloten inderdaad, rooklucht hier behoorlijk nu
  6. Jacqueline Versluijs:
    Vreselijk die branden.
    Klinkt heel eng, voorzichtig!

Succes,
    Kusssssss....
  7. Wil:
    29 januari 2019
    Nou, wat een er ervaring weer. Eng hoor die bosbranden! Kan ook haast niet anders met die hitte!! En dan die Tasmaanse duivel, eng beest, een soort van uitvergrote rat.. bah!
    Fijn dat je mobiel home weer ge-update is. Kun je weer kilometers maken. Goeie reis verder
  8. Elly Zwienenberg:
    29 januari 2019
    Wat een spannend verhaal! En wat een bijzonder beest, die Tasmaanse duivel. Tasmanie is prachtig zo te zien. Ik geniet met je mee middels de ontzettend mooie foto's en videos.
    Onvergetelijk voor jou denk ik.
    Voorzichtig met die bosbranden daar, en verder heerlijk genieten!