Het vreemdste dier op aarde

26 januari 2019 - Rocky Hills, Australië

Het is het vreemdste dier dat er bestaat, lijkt ook op geen enkel ander dier. Althans, het heeft het lichaam en de huid van een bever, de staart van een otter en de bek van een eend. Het is een zoogdier, maar legt eieren. Het leeft in het water En komt alleen voor op sommige plaatsen in Australie en Tasmanië.

En ik zag hem, het vogelbekdier!  😀 In de Meander Rivier in Deloraine. De camper stond op de oever en tegen zonsondergang kwam hij tevoorschijn. Dit is een ” prachtvangst”, want zonder mijn camera met lens is het niet mogelijk om er een foto van te maken. Zie de foto’s, ik ben er heel erg blij mee! Ik kreeg verschillende e-mailadressen van Aussies om ze te sturen, ze stonden er ook naar te kijken, maar met je iPhone kan je geen foto hiervan maken.

Na aankomst in Devonport rij ik nu door Tasmanië. Het is groen, bergachtig en ik heb al verschillende haarspeldbochten  gehad. Een prachtige wandeling door het regenwoud gemaakt gisteren. Het weer is uitzonderlijk: het was gisteren 36 graden, terwijl het normaliter in deze tijd van het jaar zo’n 23 graden is.

Gisteren en vandaag reed ik langs de oostkust, de uitzichten zijn ongelooflijk mooi. Beginnend bij St Helens ( de Bay of Fires) naar het park Freycinet. De wandeling naar het uitkijkpunt op Wineglass Bay was een pittige klim van 1,5 kilometer. Maar het uitzicht is eigenlijk nauwelijks op een foto vast te leggen, zo schitterend.

Ik kampeer “wild” nu. Alle campsite zijn overvol in verband met de nationale feestdag. Een Australisch echtpaar heeft ook net naast me op de parkeerplaats  hier hun vouwwagen uitgezet. En er komt nog een caravan aan, het wordt een drukke overnachting hier😊

1. Eise Logtmeijer:
    26 januari 2019
    Echt mooie foto's. Voor mij, wat ik gezien heb, het mooiste stukje natuur van Australië tot nu toe. En wat leuk dat je de Platipus op de foto hebt kunnen zetten. Mooie ervaring voor je.
  2. Joop en Truus:
    26 januari 2019
    YES!!! Het vogelbekdier op de foto. Geweldig, Gerda. Alleen al daarom zou je naar Tasmanië gaan. Heel bijzonder.
  3. Geertje:
    26 januari 2019
    Fantastisch!! Gerda is het enige wat ik kan zeggen. Heerlijk zo'n reis te maken en voor de achterblijvers ook heerlijk om zo mee te reizen. Verwarmend zijn je verhalen en foto's , zeker nu hier de sneeuw verdwenen is en het kil en grijs is.
  4. Marian Kuppen:
    27 januari 2019
    Hallo Gerda,
    Prachtige foto’s hoor! Geweldig.
    Lieve groetjes van mij.
  5. Hanne:
    27 januari 2019
    De platipus! Je hebt ook echt heel veel geluk, Gerda! En prachtig is het op Tasmanie. Je foto’s nodigen uit tot vakantieplannen.
    We zijn net op zoek naar een liedje waarin die platipus voorkwam! De zanger is intussen van zijn voetstuk gevallen in Australie: he too! Ene Rolf Harris. Dat laatste wist Johan zich dan weer te herinneren, heeft hier zelfs de pers gehaald. Je maakt was los hier op regenachtige, grijze zondag in NL met je reisverhalen. Anyways, het liedje was een grappige meezinger in de bus.
    Goede reis!