Eenzaam?!

15 maart 2020 - Maureillas-las-Illas, Frankrijk

Eenzaam is en wordt het zo met die virus maatregelen... Maar ik heb er zelf nog niet zo veel last van. Want ik heb immers nog wat te doen.... ik moet nog ongeveer 1500 km afleggen voor ik thuis ben.
Voor anderen thuis is het wel een ander verhaal. Geen sport, geen hobbyclub, geen bezoek, geen verjaardag...angstvallig mensen mijden dus. Het sociale leven krijgt echt een domper zo.

Want ik maak hier gekte mee. Vandaag reed ik ruim 400 km in Spanje. Het is een enorme uittocht van campers, ik wist gewoon niet wat zag!!! Er is geen plaats meer om te overnachten als je niet voor 15.00 uur stopt bij een camperplaats of camping.
Onderweg zag ik vijf campers met pech langs de kant, en een volledig uitgebrande camper aan de kant. Ik werd ( met mijn 115 km per uur) om de haverklap gepasseerd door joekels van campers met aanhanger en auto erachter. Alsof hun leven ervan af hing! In mijn ogen levensgevaarlijk met die harde wind langs de kust...
En natuurlijk moet je nog even tanken voordat je Spanje verlaat.. het duurde een uur ongeveer: 15 campers voor mij aan de pomp, aansluiten dus😉
Hier sta ik nu op een veld met meer dan honderd campers. In Frankrijk, net over de grens,  inmiddels.
Op afstandje “ schreeuwen” mensen naar elkaar over hun ervaringen. Iedereen wil dat delen. En iedereen heeft “nieuws”.

Ik hoef/mag nog niet binnen te zitten, zoals de meesten van jullie. En ik hoef me ook niet te vervelen....Nog 1500 km te gaan immers.  Ben benieuwd  welke gekte ik nog meer tegen kom onderweg naar huis.

1. Els:
    15 maart 2020
    Goede thuis reis.
  2. Aja en Henk:
    15 maart 2020
    Een goede reis ,hoop,dat je gauw thuis bent!!
  3. Corrie:
    20 maart 2020
    Wat een toestand doe voorzichtig gerda