Franse bezetting

18 januari 2020 - Tiznit, Marokko

Marokko is weer bezet door de Fransen. Alle campings hier in de regio Agadir staan boordevol. En 95% is Frans.  Ik had al zoiets gehoord, maar zie het nu met eigen ogen. Als het nieuwe jaar begint vertrekken zij uit Frankrijk en bezetten massaal alle campings hier aan de kust. Vandaag is dit de derde camping in Tiznit, die, toen ik hier aan kwam, heb bezocht en hier heb ik uiteindelijk nog het laatste krappe vrije plekje voor een nachtje kunnen bemachtigen. Dat voorspelt niet veel goeds voor de komende dagen.

Gisteren was ik in Ksar Tafnidilt. Een camping, zes kilometer van de weg af midden in de woestijn bij Tan Tan. Over een onverharde “weg” ging ik erheen. Bijna was ik in de woestijn de weg kwijt....maar ik was gerust: Maroc telecom doet het overal... ook in de woestijn😉. Het was een geweldige ervaring! En daar stonden maar vier campers.

En nu wil ik een camping zoeken waar ik kan schoonmaken, de was doen, de auto poetsen. Alle zand zoveel mogelijk verwijderen. Ik ben na twee weken terug in de “ bewoonde wereld” van Marokko. Eerst een weekje uitrusten dus.....als ik tenminste nog ergens een geschikt plekje kan vinden hier tussen die invasie van Fransen. En daarna wil ik het binnenland in, de Hoge Atlas over.

1. Marleen:
    19 januari 2020
    Wat een andere wereld daar...bijzondere foto's hoor! Fijn dat je weer terug bent in de bewoonde wereld en de komende tijd de Franse taal een beetje oppoetsen?
  2. Dikkie van de Blaak:
    19 januari 2020
    Ik ga met Marleen mee wat een wereld van verschil met Holland. Rust lekker uit en geniet nog van je mooie reis.
  3. Jannie boks.:
    19 januari 2020
    Hoi Gerda hier een berichtje van mij, net een verjaardag achter de rug van mijn eega.
    Dus even op adem komen, ik zie dat alles goed gaat en jij het wel naar je zin hebt.
    Leuke photos ik krijg een aardig beeld van je reis .
    Groetjes jannie.
  4. Joop en Truus:
    20 januari 2020
    Heb ik het goed, dat dat Tafnidilt een hotel is in de middle of nowhere? Of hadden ze daar ook een camping?
    Even goed uitrusten maar in Tiznit, er komt nog zand genoeg.
    Op naar Quarzazate. Prachtig zandkasteel. Wij verheugen ons al op de foto's.
  5. Wil:
    20 januari 2020
    Hoi, mooi verhaal weer Gerda! En prachtige foto's. Je krijgt een mooi beeld van die totaal andere wereld!
    Lekker even bijkomen en af en toe ff schoonmaken....
    En dan de bergen in! Veel plezier en lieve groet, Wil
  6. Lia Boekhout:
    20 januari 2020
    Wat een mooie foto,s en een prachtige natuur.
    Nu weer in de bewoonde wereld.
    Goede reis verder