Een kilo noten

20 januari 2020 - Awrir, Marokko

Ik wil geen kilo noten! Dat is veel te veel...Wel een half pond... zei ik tegen de verkoper. Een kilo nemen, madamme: goedkoop!!! Vraiment! Wirklich! “Goedkoop, mevrouw” Echt.... alle talen spreken de verkopers hier.
Het is een levendige handel op de camping hier. En het is nog gezellig ook. Vandaag kwam vanochtend al vroeg de bakker langs, daarna de groenteverkoper , een man met versgebakken kokoskoeken, de kapper, een man met Argan olie, aardbeien en daarna de notenverkoper. Allemaal gaan ze in discussie, en de buurman of buurvrouw hier bemoeit zich daar ook mee😉. En die verkopers? Ze weten hier precies wanneer ze niet verder moeten aandringen. En zo blijft het leuk😊

Ik heb een drukke dag gehad😉 De camper is van binnen gesopt, de was is gedaan en ik heb weer gekletst met allerlei mensen hier. Het is leuk al die reisverhalen te horen, terwijl ik wasknijpers leen van een Belgische en ik mijn waslijn door haar laat gebruiken.
Een stevige wind vandaag hier, heeft te maken met het noodweer aan de Spaanse kust, hoorde ik ( goed dus maar dat ik niet ben terug gegaan naar de Spaanse kust).

Er gaan taxi’s naar de paradijsvallei hier, maar de eigenaar van de camping hier vertelde me dat mijn camper geschikt is om er zelf heen te rijden. Dat ga ik dus proberen! En daar doe ik dan weer verslag van. Over een paar dagen dus.

En die nootjes...ze zijn dus verschrikkelijk lekker. Een half pond blijkt inderdaad veel te weinig.......met enige schaamte moet ik dat toch bekennen.🙄

Zou hij morgen weer komen?

1. Wil:
    20 januari 2020
    Ahh wat jammer van de nootjes... waren het pistache of cashewnoten? Leuk weer wat mensen om je heen en social talk! Heb je ook nodig af en toe..toch? Relax!
  2. Joop en Truus:
    20 januari 2020
    Arganolie is hier wel te krijgen maar stervensduur. Misschien kun je een handeltje beginnen.
  3. Beppie:
    20 januari 2020
    Het klinkt gezellig allemaal!!
    Heerlijk die verse noten 🥜, geniet er van!!
    En inderdaad maar goed dat je niet in Spanje zit, het is daar slecht weer.
    Nou, veel plezier nog in je schone hutje 🤗
  4. Dikkie van de Blaak:
    21 januari 2020
    Hoi Gerda zo zie je maar weer (door schade en schande worden we wijs). Zelfs op onze oude dag. geniet nog van je rust periode. Gr Dikkie
  5. Marga:
    21 januari 2020
    Heerlijk die zon, het blijft hier overwegend grauw en regenachtig. Goed dat je er van door bent gegaan, nog veel reisplezier.....
  6. Marie-Constance Smeeman:
    21 januari 2020
    Ziet er wel 'huiselijk' uit die wapperende was.
  7. Lia Boekhout:
    26 januari 2020
    Gezellig , weer aanspraak met andere mensen, en lekker huiselijk al die was