Gestolen tijd

28 december 2018 - Nullarbor, Australië

Van deze fantastische dag is mij tweeeneenhalf uur gestolen. Plotseling was het veel later, net over de grens bij Zuid Australie. Het tijdsverschil met Nederland is nu  niet meer 7 maar 9,5 uur.

Door de sterke wind die opstak vond ik het ook verstandig om eerder te stoppen vandaag. En ik ben niet de enige, er staan vier caravans om me heen hier. Ik ben nu op het caravanpark van Nullarbor Roadhouse. De camper waggelt nu, ik hoop niet zeeziek te worden vannacht😉

De sprinkhanen plaag heb ik gelukkig overleefd😉 Onderweg de volgende ochtend zat de weg vol met gele sprinkhanen, die zich vervolgens te pletter vlogen op mijn voorruit. Het duurde gelukkig maar tien kilometer lang. Toen was alles weg!

Vandaag heb ik een prachtig stuk Nullarbor route afgelegd: ik passeerde de grens tussen west en zuid Australie. Daarna volgt de weg de kustroute  zo’n 150 km. Er zijn verschillende uitzichten op de indrukwekkende Bunda Cliffs, wel 100 meter steile  hellingen waar de Nullarbor vlakte overgaat in de Oceaan.

Heb je nog 2 minuten tijd? Reis dan even weer mee door deze boomloze vlakte met de video, die ik heb opgenomen. Het is werkelijk iets heel bijzonders om mee te maken.

En ik heb ook nog geboft: tot twee keer toe liep er een Emoe langs de weg😊 Morgen kom ik hoop ik nog een kameel tegen....

1. Marian Kuppen:
    28 december 2018
    Hallo Gerda, Ik geniet van je verhalen, zo maak Ik het toch allemaal een beetje mee.
    Lieve groetjes Marian.
  2. Jacqueline Versluijs:
    28 december 2018
    Indrukwekkend! Ik zou wel n paar dagen mee willen rijden💋
  3. Wil:
    28 december 2018
    Oh Gerda, wat een mooie uitzichten, maar oh wat eindeloos zo'n boomloze weg...
    Met be/ en verwondering lees ik je mooi geschreven verhalen!!!
    Veel plezier deze laatste dagen van 2018!
  4. Elly Zwienenberg:
    28 december 2018
    Wat prachtig, die eindeloze vlakte en dan die steile kust! En dan ook nog oog voor kleine details, zoals die mooie bloemetjes. Leuk om op deze manier met je mee te reizen en te zien hoe mooi Australie is.
  5. Ella:
    29 december 2018
    Geweldig, om zo met je mee te reizen! Prachtig die natuur en ook wat minder zoals als die sprinkhanen, bbrrr.
  6. Geertje:
    30 december 2018
    Ha Gerda,
    Ooit een film gezien over sprinkhanen op groot doek. Indrukwekkend en angstaanjagend in hoe korte tijd die beesten alles kaal vreten, en een herrie!
    Hier nu even rust masr ik krijg vanaf donderdag zes weken mij schoondochter , met op 3 plastsen gebroken enkel , en kleindochter te logeren. Dus je snapt jouw foto's en videos zijn heerlijk ontspannende momenten!!
    Alvast een goede jaarwisseling gewenst en ga zo door in het nieuwe jaar.
    Liefs Geer