Opgesloten

26 december 2018 - Caiguna, Australiƫ

Ik zit opgesloten in de camper, vrijwillig maar toch ook niet echtšŸ˜‰ De deur doe ik nog geen centimeter open, want dan heb ik onmiddellijk heel erg veel ongewenste gasten binnen.

Na een prachtige, maar bloedhete rit van bijna 400 kilometer ben ik aangekomen in Caiguna. Het is een ā€œroadstationā€: tanken, Ā slapen en eten dus. Mijn buurman hier op de caravansite vocht, net als ik tegen de duizenden sprinkhanen, toen we de elektriciteit aansloten. Eenmaal binnen moest ik de sprinkhanen te lijf met mijn spuitbus. De temperatuur was buiten opgelopen tot 47 graden.Ā

Met stomme verbazing heb ik gekeken naar de enorme invasie sprinkhanen om mij heen, een uur lang vanuit de camper, de airco deed toen gelukkig zijn werk. En toen begon het plotseling te waaien, de camper schudde enorm op en neer en er ontstond een enorme zandstorm. Er viel toen een half uurtje regen met wat onweersklappen. De buren en ik waren het erover eens dat we net op tijd gestopt waren met rijden. Daarna koelde het af, het is nu donker geworden en zoā€™n 26 graden. Ik kan niet zien of de sprinkhanen ook weg zijn, hier zit ik nu goedšŸ˜Š Morgenvroeg zie ik verder...

Er is hier internet, niet op de route, maar bij dit Roadstation wel.Ā

Vandaag bijna 400 kilometer gereden. De langste, rechte weg, zonder ook maar enige bocht was daar een onderdeel van. Ik kwam op dat stuk, die 146 km , een auto en twee zgn ā€œroadtrainsā€ tegen. Het was een unieke ervaring.

Fotoā€™s

1. Eise Logtmeijer:
    26 december 2018
    Wat een trip! En Ć©Ć©n van de zeven plagen al meegemaakt. En dat nog wel met kerst šŸ˜‰. Succes met het vervolg van je tocht!
  2. Piet:
    26 december 2018
    Het ontbreekt er nog maar aan dat de zondvloed komtšŸ˜„šŸ˜„. Overigens is de hitte in Australie hier zelfs in het nieuws. 45 graden de komende dagen. Sterkte en hou je airco in takt!
  3. Marie-Constance Smeeman:
    26 december 2018
    Ik vond die ene schorpioen in Costa Rica al een ware plaag... Heb wel eens documentaires gezien over het plotseling uitkomen van insecten zoals die sprinkhanen. Niet te geloven en overweldigend. Overigens zijn sprinkhanen in CR op bepaalde tijd ook een ellende. Was denk ik net op tijd weg. Maar de foto's zijn tegelijkertijd mooi en indrukwekkend.
  4. Joop en Truus:
    26 december 2018
    Nou, Gerda. Wel meteen een kerst om nooit meer te vergeten. Australiƫ zucht onder een hittegolf en je bent bijna opgevreten door de sprinkhanen. #metoo!
    Sprinkhennen zijn er kennelijk niet.
    Zouden die haantjes op de vlucht zijn geslagen voor de zandstorm? Alle auto's hier in Poortugaal zaten gistermorgen ook onder t zand vanuit de Sahara, dat hadden we tot nu toe alleen szomers.
    De vlam in de pijp, tot horens
  5. Geertje:
    Ha Gerda,
    Wat een tocht , geweldig!! En weer prachtige foto's. Echt genieten!!
    Arme kerstman, met 40Ā° in zo'n pak.
  6. Wil:
    Hoi Gerda,
    Nou wat een ervaring weer. Je stond er gelukkig niet alleen met die storm... Zag er wel heftig uit zeg! Maar niet bang geweest? En hoe is het nu met de sprinkhanen?? Rustig weer? Hou jet taai en geniet... lieve groet
  7. Lia Boekhout:
    28 december 2018
    Wat een reis zeg, is de hitte wel uit te houden? Weer prachtige foto,s en video,s