Vol dus....

31 december 2018 - Elliston, Australië

Ik was het niet gewend, ook niet met kerst, maar ik kreeg het nu na aankomst in Ceduna een paar keer te horen: vol! Op plaatsen met werkelijk prachtige namen waar ik wel een paar nachten wilde blijven: Smokey Bay, Lucky Bay, Streaky Bay en Venus Bay. Zulke namen doen immers denken aan blauwe luchten, helderblauw water en witte stranden. Toch???

En ik zal je vertellen: dat is Ook zo!!!! Kijk maar, dit is blauwe lucht, zee en wit strand

Smokey Bay

Na de Nullarbor, een ervaring die ik nooit vergeet, is dit dus weer totaal anders. Ik reed de afgelopen dagen langs de kustweg van het Eyre schiereiland. Een paar dagen “uitrusten”, niet rijden dus, leek me wel aantrekkelijk. Ik wilde eerder stoppen, maar pas hier in Elliston heb ik een (door een ander geannuleerd) plekje op het caravanpark kunnen bemachtigen. Prachtig is het hier. Ik blijf hier dus  een paar dagen: mooie wandelingen maken, foto’s maken, strand bezoeken,  de camper schoonmaken😉, lezen en genieten van het mooie weer.

Het nieuwe jaar begint hier al bijna, over een paar uurtjes is het zo ver. Ik hoop 2018 hier geweldig af te sluiten in deze prachtige omgeving met dit mooie weer.  Het is hier gezellig. Voor mij is het een afsluiting van een jaar, ook samen met jullie voor mij hier. Want ik geniet er zo van dat jullie met me meereizen en meeleven!  Het is heel leuk steeds om jullie reakties op mijn blog te lezen! Hoe ver je ook bent, aan het andere eind van de wereld. Het is fantastisch dat je zo kunt communiceren en contact houden immers.

Ik wens jullie allemaal een ontzettend gezellige en fijne jaarwisseling en heel goed, gezond en gelukkig nieuwjaar voor straks!!! Maak er wat moois van!!!

Tot mijn eerste blog in 2019!

Heel lieve groeten, Gerda

1. Ella:
    31 december 2018
    Gerda, het meereizen en meeleven met jou is voor mij net zo genieten. Wat een geluk dat je toch een plekje op het caravanpark hebt kunnen bemachtigen. Weer zo'n geweldig mooie omgeving. Barend en ik wensen je een fijne jaarwisseling en een in alle opzichten mooi 2019!! Wacht met plezier het eerste blog in 2019 af. Groetjes.
  2. Joop en Truus:
    31 december 2018
    Nog 3 uur te gaan daar bij jou en dan is het al 2019! En alle Aussies liggen aan zee grote vakantie te houden. Maar je hebt de meest aansprekende baai uitgezocht. Het ziet er inderdaad uit of Ursula Andres of Holy Berrie zo meteen uit de golven opduikt. Tijd om de pelikanen te fotograferen en krab te eten. Wij gaan zo naar Ton en Maayke voor de champagne.
    Oh ja, dat verhaal van mij over het Saharazand op de auto's was onzin: het is toch stuifmeel van de elzen, die al volop bloeien.
    Gelukkig nieuwjaar!🎆
  3. Hanne:
    31 december 2018
    Hoi Gerda, alvast een gelukkig nieuwjaar. Bij jou is het al over een half uurtje zo ver!
    Is iedereen in Australie onderweg? Zo druk op de campings is Natuurlijk gezellig, maar dan is het avontuur meer “ hoe bemachtig ik een plek” dan de enorme vlaktes en mooie kuststreken verkennen. We proosten ook op jou. Een jaar met veel herinneringen achter de rug en een prachtig begin van het nieuwe jaar voor de boeg. Kan het beter?
    We gaan nog even boodschappen doen voor vanavond om dan met een paar vrienden oudjaarsavond gezellig de uren weg te tikken! Jij gaat vast al de champagne klaarzetten voor zo meteen!
    Groetjes van Johan en Hanne
  4. Dikkie van de Blaak:
    31 december 2018
    Hoi Gerda, wat een verhaal sprinkhanen zandstormen en geen plek. Maar alles is goed gekomen. Wat is het weer prachtig waar je bent.
    Hier is het rustig weer.
    Wij wensen je een goed uiteinde en tot volgend jaar.
    Vanavond gaan wij bij Bert het jaar uit knallen. Groetjes
  5. Lia Boekhout:
    31 december 2018
    Gelukkig heb je toch een mooi plekje gevonden.
    Nu lekker even bijkomen.
    Jij ook een hele goede jaarwisseling en een gezond en voorspoedig 2019.
    Het is echt genieten van het meereizen met jouw verhalen foto,s en video,s.
    Lieve groetjes van Lia
  6. Jacqueline Versluijs:
    31 december 2018
    Hi amiga, Ik wens je een heel gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar. Let love rule!😘
  7. Henny:
    Guten Rutsch..😎😎
  8. Beppie:
    31 december 2018
    Heerlijk Gerda om zo de jaarwisseling te vieren!!
    En ik vind het ook leuk om met je mee te reizen....
    Echt heel bijzonder!
    Nou fijne avonde en ook voor jou de beste wensen voor volgend jaar!
    Groetjes uit Lunteren
  9. Wil:
    31 december 2018
    Hoi Gerda, even heel kort, ik krijg zo het huis vol 'gasten'. Andere keer meer.
    Alvast een heel gelukkig en gezond 2019!!! Met veel mooie genietmomenten! Veel zon🌞 leuke ontmoetingen, uitzichten, lekker lezen,wat al niet meer....☀️☀️☀️
  10. Elly Zwienenberg:
    1 januari 2019
    Dag Gerda, ik wens jou een gelukkig en gezond 2019! Met nog vele mooie reiservaringen!
    Ik was een van de 'gasten' van Wil en we hebben heel gezellig het nieuwe jaar ingeluid. Met prachtig vuurwerk, vanaf het balkon mooi om te zien.
    Je moest wat verder rijden, maar wat kom je dan toch fantastische baaien tegen. De een nog mooier dan de ander. Genieten dus, en ik ben benieuwd of je nog mooie vogels zult spotten.