Happy new year

24 februari 2019 - Hongkong, Hongkong

Happy new year! Het  jaar van het varken is hier net begonnen. Overal is dat te merken, zie de  foto’s. De Chinezen gaan heel  graag op de foto met het varken😀. Ik moest soms wachten...tot ze klaar waren met hun foto’s.

Enne, voor wie denkt dat ik alweer in het vliegtuig zit naar Nederland..nee echt nog niet hoor! Ik blijf hier nog even een paar dagen 😊. Er valt genoeg te zien en te beleven hier. En ik hou jullie nog even op de hoogte dus... voor wie dat wil dus.. Via Airbnb had ik een maandje geleden een appartementje pal in het centrum van de wijk Kowloon geregeld. Het is een geweldige plek hier! Vanochtend toen ik buiten kwam keek ik mijn ogen uit! Een enorme rij wachtenden voor het restaurantje aan de overkant. Dat belooft nog wat voor de komende dagen dus.

Vandaag ben ik lopende de omgeving gaan verkennen hier. Ik moet wel weer wennen aan de massa’ s mensen 😀😀De uitgestrektheid van Australie is wel heel anders dan deze dichtbevolkte stad, waar alles in de hoogte gebouwd is. Maar de skyline vanaf de Victoria haven is prachtig. Zie de video.

En het eten is verrukkelijk😊😊ik geniet ervan.  Doet me echt weer denken aan Thailand vorig jaar. In Australie at ik niet in restaurants, ik kookte zelf, daar is geen eetcultuur immers.  Maar hier raak ik echt geen pan aan😉. Ik ga hIer genieten van heerlijke aziatische dum Sum en andere gerechten, die overal te krijgen zijn.

Vandaag was het droog, de komende dagen ook weer zon erbij!  Als de zon schijnt  ga ik met de tram naar het hoogste punt!

Geniet van het prachtige voorjaarsweer in Nederland ( en Duitsland?) ik hoop dat het zo blijft😎

1. Lia Boekhout:
    24 februari 2019
    Idd, een heel andere cultuur en omgeving, kan me voorstellen dat je weer aan de massa moet wennen, maar ook heel mooi.Geniet je laatste dagen nog heerlijk van je vakantie.
  2. Henny:
    24 februari 2019
    Eetcultuur ja! De meeste Chinese restauranthouders en koks in ons land komen uit HK. Zelf koken is geen optie idd. Jaaa echt lekker weer nu hier in Dld. Buiten op ons terras met een drankje. Graadje of 16....voor zolang het duurt natuurlijk. Ciao
  3. Wil:
    24 februari 2019
    Wat een cultuurverschil/schok lijkt het me bijna....
    Geef mij maar Australië! Geniet er nog van deze week🐷
    Lieve groetjes
  4. Marleen:
    24 februari 2019
    Nog eventjes genieten en dan weer naar Nederland. Een stuk warmer dan toen je vorig jaar terug kwam! Haha. Tot snel!
  5. Elly Zwienenberg:
    24 februari 2019
    Wat een mooie afsluiting van een geweldige reis! Ik heb genoten van je prachtige verhalen en de overweldigende natuurfoto's van Australie.
    Maar een paar dagen in die bijzondere stad is ook niet verkeerd. En jij houdt van het lekkere eten daar, dus dat is al helemaal goed.
    Geniet er nog even van Gerda!
  6. Joop en Truus:
    26 februari 2019
    Een beetje: Feest der herkenning. Wij waren 12 jaar (!) geleden in Hongkong en de sfeer op de foto's is nog hetzelfde. En in 2012 hebben we het chinese nieuwjaar meegemaakt in Maleisië. Het jaar van de draak. Toen was dat iets bijzonders voor ons, sindsdien hou ik de chinese nieuwjaren altijd bij.
    Ik kan mij wel nog herinneren, dat wij, komend uit de stilte van Nieuw-Zeeland, de drukte van HK vergeleken hebben met een broedplaats van pinguings.
    Nog één dag zomerweer overdag, maar helaas wordt de carnaval begeleid door 12 mm regen op zondag en 7mm op maandag. Parapluweer.
    Maar wat we gehad hebben is binnen. Aa het klimaat moeten we wat doen, maar het weer mag zo blijven.
    Geniet nog van China.