Van de regen “ naar “ de drup

23 februari 2019 - Hongkong, Hongkong

Ik ben van de regen naar de drup gevlogen.

Mijn laatste volle dag in Sydney regende het de hele dag. Ik stond ‘s ochtends al kletsnat bij de bushalte en besloot toen toch weer terug naar het caravanpark gegaan. Geen weer om een ferry tocht door de haven te maken immers..Ik moet Sydney toch echt maar een keer “ over doen”. 😉

De koffer inpakken, schoonmaken, spullen weggeven aan de buren, het werd een “afscheidsdag” met somber weer.

Gisteren reed ik ook weer door de regen: het laatste stukje van 30 kilometer In Australie. Om de camper in te leveren dus. Met wat moeite nam ik wel  afstand van mijn “huisje” op wielen: Ik heb er immers  bijna drie maanden in doorgebracht en er 11.000  prachtige kilometers mee afgelegd in Australie.

En als laatste een nachtje in een hotel. Hoewel...het bleek een nachtclub die ook kamers verhuurde. Via Booking.com dus 🙄 En vandaag een vlucht van 9 uur. Regen bij aankomst en het regent nog steeds.

Maar: vanaf morgen schijnt het droog te zijn ! 😊 Niet te warm, dus uitstekend om deze metropool vooral te voet weer te gaan ontdekken.

Ik zit hier pal in het centrum in een leuk appartementJe. De regen belemmerde me na aankomst overigens niet om nog even de straat op te gaan om even inkopen te doen bij 7eleven en Pad Thai te eten!!😊 Hier tegenover allebei dus.

Geen foto‘s of video’s nu. Morgen ga ik op pad, ik hoop op zon, en de camera gaat dan weer mee.

1. Henny:
    23 februari 2019
    Nou Gerda. Je avontuur loopt naar het einde. Maar je hebt nogal wat gezien en gedaan. Een schat aan herinnering en foto’s etc. Rustig afkicken via de stappen in je terugreis. En als t weer blijft zoals t nu is.....dan is de schok minder groot. We spreken elkaar vast op Hollandse bodem. Mooie vlucht terug in elk geval. A&H
  2. Wil:
    23 februari 2019
    Nou dat is wel een natte afsluiting en afscheid van Australië....en dan je huisje weer achterlaten! Errug! Je vliegt toch naar Hongkong?
    Nog veel plezier in weer een hele andere wereld!! Groetjes
  3. Ella:
    23 februari 2019
    Gerda, het was geweldig om deze reis "mee te maken" een schoonheid van natuur gezien werkelijk top! Ook een stukje architectuur gezien wat in mijn ogen ook een topper is nl.het operahuis. Het is ontworpen door de Deense architect Jørn Utzon en staat sinds 2007 op de Unesco-werelderfgoedlijst. Dat was nog tijdens zijn leven. Hij was de tweede architect van wie een gebouw nog tijdens zijn leven aan deze lijst werd toegevoegd. Jouw fantastische reis zit er dus bijna op wanneer zet je weer voet op Nederlandse bodem? Groetjes.
  4. Piet:
    23 februari 2019
    Gerda, bedankt voor je prachtige reisverslag. Het is een beetje of ik er zelf geweest ben, zo boeiend en visueel verteld. Ben nu al benieuwd naar je volgende reis😄😄 Eerst maar een goede terugreis en welkom thuis!
  5. Geertje:
    24 februari 2019
    Haha, altijd goed om iets te " bewaren" voor een volgende keer!! Maar het blijft genieten om met je mee te reizen.