Jerramungup

18 december 2018 - Jerramungup, Australië

Jerramungup, de naam alleen al...prachtig toch??? Ik had al het gevoel dat ik hier moest stoppen en overnachten. Twee straten, een supermarktje en tankstation en een camping, dat is dus Jerramungup. Ik sta hier samen met nog een caravan tussen de Yates. "Jeer- a-mungup", het aboriginal woord voor de plaats met de hoge Yates, die tussen de mist groeien". Eucalyptus Cornuta. Prachtig hoe die bloeit, zie de foto. En erg aantrekkelijk voor vogels, want het kwettert en zingt erop los.

Mijn route hier in zuidelijk-west Australie loopt door opeenvolgende natuurparken. De highway 1 die ik volg, heeft niets te maken met een autobaan zoals wij die kennen, maar loopt door verschillende nationale parken. De parkeerplaatsen zijn een oase van rust en natuur. Het is ongelooflijk rustig op de weg. Ik zet de cruisecontrol op 90 en geniet van dit prachtige land.

Cheynes was prachtig, schitterende baai en stranden. Het weer was behoorlijk kil, maar 19 of 20 graden en bewolkt, regelmatig regen, en winderig. Maar dat is wel mooi weer om vogels te kijken en te fotograferen. Ik ben er twee dagen gebleven, vroeg op om 5.30 uur om vogels te kijken.

Hi, how are you??? Dat is de vaste begroeting hier overal. " I am good, what about you?" is mijn antwoord steeds.... We knauwen erop los hier in Australie, het is soms echt moeilijk te verstaan. Allemaal nieuwsgierige mensen, ze willen vanalles weten van me. En ik ben the " brave girl" die reist door Australie. Ik ontmoet wel  echt aardige mensen hier.

Ik ga nu richting Norseman via Esperance, waar de Nullarbar begint, het avontuur tussen kerst en oud/nieuw. In Norseman is het vooruitzicht 40 graden als ik er kom met Kerst. Dat wacht ik nog even af, want het is hier nu maar16 graden....

Ik las het, de eerste sneeuw en gladheid in Nederland, Rutte en een vaasje dat we moeten vasthouden.... Ik voorlopig even niet😉

1. Piet:
    Sinds wanneer is 19-20 graden (in december nota bene!) kil???😄😄😄
    Ik dacht trouwens dat australiers iemand begroeten met „howdy?” Bij mannen gevolgd door “mate”. Maar bij jou laten ze kennelijk hun meer beschaafde kant zien.
    Prachtige foto’s weer!
  2. Joop en Truus:
    18 december 2018
    Uitermate fraaie foto's, Gerda. Zowel van de vogels als van de struiken/bomen. De video's van onderweg zien al behoorlijk nullabor-achtig uit, maar het kan blijkbaar nog droger en kaler. Ik verheug me al op een foto van de gemaskerde uil.
  3. Beppie:
    18 december 2018
    Wat een prachtige foto’s Gerda!!
    Wat zul jij genieten zeg....
    Echt leuk om je te volgen, nou geniet er van.
    Groetjes uit Lunteren
  4. Wil:
    18 december 2018
    Prachtig prachtig prachtig!! Wat zie je veel moois en wat laat je ons meegenieten!👏👏👏
  5. Ella:
    18 december 2018
    Gerda, ik geniet zo van je verhalen, video's en foto's of ik er zelf ben. De foto van de gemaskerde uil? Ben heel erg benieuwd.
  6. Geertje:
    19 december 2018
    O, wat is het leuk om zo met je mee te reizen en mee te genieten van de prachtige natuur! Je maakt weer een fantastische reis!
  7. Elly Zwienenberg:
    22 december 2018
    Wat een fantastische foto's Gerda! Heel leuk om op deze manier mee te genieten met al het moois wat Australie te bieden heeft.