Kangaroe keutels

14 december 2018 - Ocean Beach, Australië

Daar stond ik dan, midden tussen de kangaroekeutels met mijn camper Ik mocht zelf een plekje uitzoeken op de campsite hier in Denmark. En tot mijn verbazing was er nog genoeg plaats bij het uitzicht op de kangaroes. En ik weet nu wel waarom......vanochtend was het gras rondom de camper bezaaid met kangaroekeutels. Dus ik ben maar met de bezem aan de gang gegaan, maar dat is onbegonnen werk, erg lastig op gras. Mijn schoenen moest ik ook schoonmaken...en de campervloer....Uiteindelijk  ben ik toch maar, net als menig ander, verhuisd naar een plek verder van de kangaroes vandaan.

Maar het uitzicht was het toch wel waard, voor mij als Europeaan dus.....

De Australiers zijn trots op hun land, en terecht. Ze praten er vol passie over en willen me overal heen sturen. Ik heb vanavond samen met mijn buren hier gegeten en het was reuze gezellig. En ik kom dan terug in mijn camper met weer heel veel tips en adviezen. Ik ben eigenlijk voortdurend mijn reisschema aan het aanpassen.

Op weg naar Denmark ben ik gestopt bij het Walpole, het gebied met de enorme Red Tingle bomen (Eucalyptus jacksonii). Er is een mooi, kort wandelpad van 600 meter aangelegd langs verschillende indrukwekkende bomen.

Vanochtend heb ik hier Elephant Rocks bezocht, enorme rotsformaties, die lijken op olifantenruggen in het water. Het is een geweldig gezicht, haast niet op een foto vast te leggen. Dus kom hierheen en ga het zelf zien: het is echt heel mooi! Het was een prachtige zonnige dag, dus er zwommen veel mensen bij Greens Pool. Parkeren was nog wel even een probleem, maar het lukte me de camper erin en er weer uit te manoeuvreren. Ik ben toch wel blij met mijn lessen van afgelopen jaar.

Morgen rij ik 100 kilometer, naar Cheynes, iets voorbij Albany. Ik blijf daar een paar dagen, want het schijnt een vogelrijk gebied te zijn, waar veel te zien is.

De zon scheen fel vandaag, ik ben wat verbrand...Lieve groeten!!