Wapens

20 december 2018 - Ravensthorpe, Australië

Ik heb ze nodig, wapens dus. Om me te beschermen en te zorgen dat het goed gaat. Ik haat ze, die wapens, maar ik maak er toch gebruik van, dagelijks. Of als het nodig is zelfs vaker.

Mijn eerste wapen....Het stikt hier overal van de vliegen, niet zomaar vliegen. Maar van die vliegen die in je neus en oren vliegen. En ook in je mond, als je die niet dicht hebt. Ze zijn verschrikkelijk agressief. Je wordt er helemaal gek van. Dus ik ben bewapend met gif. Het helpt! Gelukkig, het kost wat maar ik heb een voorraad ingeslagen😉

Mijn tweede wapen is de fitnessmat. Gekocht hier voor 5 dollar en heeft hier nu een vaste plaats in de camper. Ik moet van mezelf dagelijks drie keer een minuut in de plank houding en ook nog andere oefeningen doen. Iedere ochtend dus ...Om toch soepel die opstap van de camper op en af te springen dus. Maar vooral om ook gezond te blijven.

Mijn derde wapen is een brief die ik heb opgehangen. Ik mag blij zijn dat ik nog geen hersenschudding heb, want ik heb al zo vaak mijn hoofd gestoten aan het keukenkastje😡 Het briefje helpt wel iets, maar ikben erg hardleers in dit geval☹️

Gisteren heb ik overnacht in Ravensthorpe, prachtig tussen de bomen. Een groot verschil met waar ik nu ben in Esperance. Alles op een meter van elkaar hier. Maar ik heb veel aanspraak: ik kan hier mijn Vegemite kwijt: typisch Australisch, maar ik vind het afschuwelijk. Ik gaf het hier aan een paar kinderen,ze aten gezellig een boterham hier.

Ik reed vandaag va Ravensthorpe naar Esperance, zo’n 200 kilometer. De weg en het Nationale Park Fitzgerald River bijna voor mij alleen. Het is een genot, ik heb nog een stukje op video opgenomen. Alsmaar rijden door een geweldig natuurpark dus..

Ik ben nog steeds op zoek naar een website /app of andere info om de planten, bomen en bloemen te identificeren. Als iemand iets weet......

Veel succes en plezier met de voorbereidingen voor kerst! Liefs Gerda

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter:
    20 december 2018
    Haha mama, dat briefje op het kastje is toch wel om te lachen! Je maakt veel mooie foto's en komt op mooie plekken zo te zien. Nog een leuke bestemming om kerst en oud en nieuw te vieren?
  2. Wil:
    20 december 2018
    Hoi Gerda, even ging er door me heen, na jou aankondiging gelezen te hebben, ze zal toch niet..... een pistool, geweer of pijl en boog nodig hebben!!
    Goeie discipline heb je hoor. Ik kan me voorstellen doordat je veel zit je wel een aantal oefeningen gaat doen!
  3. Hanne:
    20 december 2018
    Hahaha, dus nu ken je de Aussiegroet ook! Vliegen wegwuiven voor je gezicht. Heb je nog niet zo’n zonnehoed met vliegennet eraan vast helemaal rondom? Lijkt een beetje op een imkeruitdossing. Maar o zo effectief. Was de investering zeker waard.
    Leuke foto’s. Lege wegen en die roodbruine kleur. Zo herken ik Australie. Veel plezier, Gerda.
  4. Jacqueline Versluijs:
    20 december 2018
    Oei de hoed met t vliegen net niet bij je...jrn geleden in de outdoorwinkel gezien.
    “Ja zei de verkoper vd vliegen in Australie”.
    Ik zal t nooit vergeten....jekkes wat irritant moet dat zijn.
    De rest klinkt geweldig!💋💋
  5. Dikkie van de Blaak:
    22 december 2018
    Weer mooie foto s Gerda wij genieten met je mee.
    Hebben een nieuwe computer dus ik kan je weer wat schrijven.
    Wij wensen je fijne Kerstdagen en veel rij plezier in het nieuwe jaar
    Groetjes Dikkie en FJ.
  6. Joop en Truus:
    23 december 2018
    Het blijft altijd een probleem om de naam van een onbekende plant te vinden. Andersom is het een eitje, want als je de naam weet, krijg je een lawine van informatie.
    Het meest efficient is toch, op Google zoeken op zoekterm Flora Australia of Flora West Australia en AFBEELDINGEN.
    Je kunt de opbrengst nog wat verengen door de kleur van de bloem toe te voegen (wel in het engels), dus bijvoorbeeld yellow flowers. Werkt niet exclusief (er komen ook andere kleuren), maar het geeft toch gauw al een beeld van de richting.
    Handig is ook te proberen de families in het veld te herkennen. Dan kun je n.l. filteren op de naam van de familie. Als je dan op de foto klikt en op de button "bezoeken", dan kom je vaak genoeg een heel end.
  7. Jenny en Rein:
    23 december 2018
    Hoi Gerda,
    Die vliegen daar weten we alles van, een goed en goedkoop middel wat ze ook wel de Australische groet noemen is om een paar takjes te plukken en daarmee van links naar rechts over je schouder te zwaaien.
    Groetjes Jenny en Rein
  8. Gerda:
    24 december 2018
    Dankjewel Joop
    Het is inderdaad lastig, ik vond wel een app, maar kan die hier niet downloaden. Vaak vraag ik het maar ook aan mensen hier.