Slangen bij de vuurtoren

11 december 2018 - Augusta, Australië

Een bord voor de vuurtoren, met de waarschuwing: giftige slangen! En nog geen vijf minuten daarvoor had ik notabene 6 dollar betaald om het gebied rond de toren te bekijken. Op het meest zuidelijke punt van West Australia staat het Cape Leeuwin Lighthouse, 56 meter boven de zeespiegel. Op de plek waar de Indische oceaan en de Zuidelijke Oceaan elkaar ontmoeten. Het uitzicht is er werkelijk prachtig en er staat, vanzelfsprekend een krachtige wind. En ja, ondanks al die waarschuwingen, zijn er toch mensen, die onder de omheining door gaan en op de rotsen foto's gaan maken. Ik zag het vandaag gebeuren. Jullie moeten het maar doen met mijn selfie, wapperende haren in de wind. Niet spannend op de rotsen dus...maar wel een stukje prachtige omgeving erbij hoop ik.

Tot nu toe zie ik erg veel waarschuwingsborden, voor slangen, slipgevaar, rotsen en ook brandgevaar. Zie de foto's, die ik daarvan regelmatig maakte. De meeste indruk maakte de waarschuwing over bosbranden hier op me. Op de Conto camping stond ik vrij verlaten, met nog een andere camper, die mensen waren vrolijk een kampvuurtje aan het stoken daar. Ik heb ze maar nauwlettend in de gaten gehouden.Ik zag mezelf nog niet onder een deken liggen immers op de vloer van mijn camper. Gelukkig ging het allemaal goed en de volgende ochtend hebben we elkaar een vrolijke voortzetting van de vakantie gewenst. Ik vertel niet waar ze vandaan komen....

Ik ben nu op een camping pal voor de oever van de Blackwood rivier in Augusta. Zwemmen kan, maar altijd  uitkijken voor haaien en krokodillen, vertelden ze bij de receptie, je bent immers in Australie 😉 Ik kijk op het water en het gonst hier van de vogels...ik ben druk geweest met foto's maken vanmiddag. Twee mooie wandelroutes heb ik gelopen. En de was gedaan, en de camper schoongemaakt. Ook het huishouden hoort er hier bij.

Morgen rij ik ongeveer 250 kilometer, met wat tussenstops naar Denmark.

De nullarbor, een spannende tocht staat me straks te wachten, En, na een lang gesprek met een australisch echtpaar vanmiddag heb ik toch maar besloten die nog deze maand te rijden. Het wordt steeds warmer en in januari kan het daar wel boven de 40 graden zijn.

Wordt vervolgd en ik ga me voorbereiden. Want dat schijnt wel verstandig te zijn. Intussen geniet ik en ik hoop jullie ook met de voorbereidingen voor de kerstdagen.🙋‍♀️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Geertje:
    11 december 2018
    Ha Gerda, wat een prachtige foto's weer!!
    Echt leuk om zo mee te genieten.
    Wel flauw dat je die grote kerstboom niet even versierd hebt.
    Moet je ook nog opletten dat de slangen buiten de camper blijven 🐍.
    Leuk ook de kaart erbij , dan is het toch beter te volgen.
    Hier valt heel veel regen ( hoewel vandaag zonnig) maar dat is alleen maar goed voor de waterstand. Goede reis verder !!!
  2. Geertje:
    11 december 2018
    Gerda mag ik je nog wat adviseren, wanneer je filmt zou je iets rustiger moeten draaien, je flitst er nu best snel overheen.
    🍀Geertje
  3. Aja en Henk:
    12 december 2018
    Net je laatste verhaal gelezen! Het is toch een prachtige reis,die je maakt!!
    En weer een serie mooie foto's! Hier zijn we inderdaad al wat in kerstsfeer,de kerstkaarten komen binnen en gisteren heeft Henk ons kleine boompje opgetuigd. Het is buiten somber,weinig zon en af en toe veel neerslag,echt de donkere dagen voor Kerst.
    Wel gezellig ,op tijd de gordijnen dicht,en de kaarsjes aan,lekker warm bij de kachel.
    Je vroeg hoe het was met de ogen van Henk, hij heeft wel wat minder zicht,dat is wisselend, we zalven nu nog drie keer per dag,volgende week gaan we dat twee keer per dag doen,tot 16 januari. Dan moet hij weer voor controle naar de oogarts. Erg benieuwd of dan de herpes weg is!!
    Een goede reis vandaag,dan rijd je 250km? We kijken uit naar het volgende verslag,lieve groeten van ons.