Lest best

5 februari 2019 - Cradle Mountain, Australië

Lest best. Twee weken in  Tasmanië met overweldigende indrukken. Ik heb eruit gehaald wat erin zit: geen rustdag, geen camper schoonmaken en de was maar verzamelen. En nu ben ik moe...heel moe. Maar het was/is het waard!! Het laatste hier was een bezoek aan werelderfgoed Cradle Mountain. De werkelijke top-bestemming van Tasmanië. En met recht het allermooiste! Ongekend, de tijd staat er stil.

De drukte bij het visitorcentre lost op als je eenmaal in het park bent ( er rijden shuttlebussen)

Ik heb er gewandeld de hele dag, kilometers lang,  ook  op schitterende boardwalks die kilometers lang zijn en waar je nauwelijks iemand tegen komt. De voorspelling voor vandaag was regen. Voor het eerst sinds ik hier in Tasmanië ben . Ik was er dus op voorbereid met regenkleding en bescherming voor de camera. Maar er waren prachtige, ook donkere luchten, maar er is geen enkele druppel gevallen. Ik ben een enorme geluksvogel! Ik ben ook weer ontzettend gelukkig met mijn foto’s. En met de video’s ! Het is misschien wat veel, maar ik kan  het niet laten al dat moois te laten zien...

Ook een werelderfgoed is Marcquarie Harbour en de Gordon River. Langs de machtig hoge en eeuwenoude Huon  Pines gingen we met de boot door Hells Gate ( de nauwe doorgang) naar Acquarie Harbor. Kilometers varen tot aan de Gordon Rivier. Verstilde natuur, tweeduizend jaar oud regenwoud met Huon Pines die maar een centimeter per jaar groeien. Ongelooflijke schitterende natuur.

Een stop bij Sarah Island. Daar hebben de gruwelen van Port Arthur zich overtroffen. Een gruwelijke gevangenis. Onvoorstelbaar als je over dat prachtige eiland loopt.

Tasmanië, het was een once in a liftime ervaring. Onvergetelijk dus. Of moet ik terug gaan om ook die befaamde overland track op Cradle Mountain te doen?  Wie kan ik overhalen😀??

1. Eise Logtmeijer:
    5 februari 2019
    Wat een prachtige belevenis. Snap wel dat je je daar één voelt met de natuur.
    Geniet nog even van je verdere reis.
    Dikke knuffel! Eise 😘
  2. Lia Boekhout:
    5 februari 2019
    Weer prachtig allemaal Gerda, begrijp dat je alles eruit hebt gehaald wat erin zat.
    Nu lekker even bijkomen.
    En verder nog een hele mooie reis.
    Groetjes Lia
  3. Wil:
    5 februari 2019
    Pfffff! Nu ff rust! Wat heb je veel ondernomen en veel gezien! Onvoorstelbaar! Maar je bent nu weer terug op het vaste land begrijp ik? En wat zijn je plannen nu? Geniet verder en Lgrtjs
  4. Geertje:
    5 februari 2019
    O, Gerda wat maak jij toch een fantastische reis en wat zijn je foto's iedere keer weer een plezier om naar te kijken. Ook je verhalen vertellen goed wat je allemaal mee maakt. Als ik alleen zou zijn zou ik zo met je mee gaan. Veel plezier nog verder!!!
  5. Jolanda:
    5 februari 2019
    Fijn om dit te lezen. En de fotos zijn weer erg mooi!
  6. Marian Kuppen:
    Dag Gerda,
    De foto's zijn weer schitterend, daar geniet ik echt van.
    Nog even genieten maar Ik vind het ook leuk om je weer te zien en je verhalen te horen.
    Liefs van mij
  7. Jacqueline Versluijs:
    5 februari 2019
    Wat heerlijk en geweldig dat je reis zo n succes is. Ik ben heel blij voor je en kijk uit naar ons weerzien.

Heel veel liefs,
    Jacqueline
  8. Elly Zwienenberg:
    6 februari 2019
    Prachtige foto's weer Gerda. Schitterende natuur, en wat fijn dat je er zo van geniet!
    Het lijkt of je alleen op de wereld bent, zo één met de natuur. Maar je schreef al dat er op bepaalde plekken wel meer toeristen zijn. Die verspreiden zich natuurlijk snel in zo'n immens groot land.
    Rust even lekker uit, en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!
  9. Dikkie van de Blaak:
    7 februari 2019
    Sluit mijn bij de andere schrijvers. Ziet er allemaal weer prachtig uit.
    Geniet er nog maar even van. Gr Dikkie.
  10. Wil:
    7 februari 2019
    Ook wat kun je dan beroerd zijn op zo'n boot! Ik heb het 1x meegemaakt op een overtocht van IJmuiden naar New Castle!!! Kom maar eerst wat bij voor je verder gaat. Lieve groet