Net op tijd

18 januari 2019 - Hamilton, Australië

Net op tijd werd het wat koeler. Drie dagen lang was het 45 graden, een dag zelfs 47. Dat is verschrikkelijk uitputtend. Zo  kwam ik ook aan in de Grampians, en met die temperatuur is het echt niet mogelijk om te wandelen naar die prachtige uitkijkpunten. Ik nam mijn intrek op een caravan park ( zonder stroom) en kon in de avond gelukkig nog genieten van de kangaroos en prachtige vogels: de kookabura, de grote geelkuif kakatoe en de rosella’s.

Ik was al bang om de Grampians zonder ”iets” te zien van de hoogtepunten te moeten verlaten. Maar gisteren lukte het gelukkig wel! Het koelde af naar 32 graden en met het nodige water in de rugzak heb ik toen ruim 10 km op trails gelopen naar uitzichten die je de adem benemen. ( bij mij trouwens ook een beetje door de hoogtevrees😉). Het was bewolkt en ik hoorde onweer maar er viel geen regen. Op de foto’s en video is de dreigende lucht goed te zien.

Ik ben nu in  Hamilton in de staat Victoria, ook hier weer tijdsverschil. Het is hier tien uur eerder dan in Nederland.

Een heerlijk koele dag was het vandaag: bewolkt en zo’n 25 graden. Poetsen, wassen, schrobben en vegen dus. Mijn camper heeft een flinke schoonmaakbeurt gehad!

Morgen op weg naar de Great Ocean Road.

1. Henny:
    18 januari 2019
    Ondanks de draaglijker temperatuur lijkt het me nog een hele inspanning die 10 km over trails….vlak zal het er wel niet zijn. Onvoorstelbaar ruim en wild ziet het er nog uit. Dat wordt straks weer schakelen Gerda, hier alles op de ruimte van een postzegel, want je bent al haast weer 2 maanden en route, meen ik. Mooi vervolg maar weer!
  2. Wil:
    18 januari 2019
    😨😱Poeh Gerda wat een hitte! En dan nog zo'n onderneming.... Maar ja het loont zich met die
    prachtige foto's en... je kunt niet zeggen dat doe ik wel een volgende keer! Stoer wijf! 👍Een goed vervolg van je reis
  3. Aja en Henk:
    18 januari 2019
    Weer prachtige foto's en video's!!
    Wat een hitte heb je doorstaan,knap hoor!
    En dan de 10km.over de trials,al was het toen iets minder warm!!!
    Dit is zeker,waarvoor je gegaan bent,indrukwekkende reis!! Geniet ervan en wij verheugen ons op je volgende verhaal en beelden!!
  4. Hanne:
    18 januari 2019
    Wouw! En dan moet de great ocean road nog komen!
    Lekker warm bij jou! Hier in NL heeft het gevroren vanacht en nu na de middag ligt er nog een heel klein beetje ijs hier en daar; gelukkig is het verder zonnig.
    Die wandelingen zijn topsport, doe je ze alleen of zijn nog meer “die hards” als jij?
  5. Marleen:
    18 januari 2019
    Wat een mooie foto's weer! Ik ga me nu weer dik inpakken om vanavond bij de hondenschool buiten een paar uur te staan met deze vrieskou. Ieder z'n hobby! Brrrrr
  6. Elly Zwienenberg:
    18 januari 2019
    Wat een prachtige foto's weer!! Die bijzondere vogels spotten lijkt me geweldig. Die hitte is natuurlijk wat minder. Het stond hier zelfs in de krant, men sprak van een watertekort in Zuidoost Australie. Maar gelukkig heb je kunnen wandelen bij een 'lagere 'temperatuur.
    Hier gaar het vriezen, met een zonnetje, ook niet verkeerd. Groetjes!
  7. Geertje:
    18 januari 2019
    Heerlijk jouw " warme " foto's nu het hier koud wordt. Hoewel het vanmiddag best lekker was met de zon erbij, mits je natuurlijk een dikke jas aan had.
    Wij hebben nu weer een aantal dagen mijn schoondochter en kleinkind , dat betekent iedere dag wel even naar buiten, heel gezond.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal en foto's , al iets van de Mackay's tegengekomen? Dag dag , goede reis verder en ik hoop dat het niet zo heel warm zal zijn. Lieve groeten , Geer
  8. Wil:
    20 januari 2019
    Prachtig Gerda, zeker ook je video's. Met het geluid erbij maakt het dat je het gevoel krijgt dat je er bij bent!!