Een privé ferry overtocht

14 januari 2019 - Renmark, Australië

Jawel, helemaal voor mij alleen vertrok de ferry. En bracht mij naar de andere kant van de rivier. Toen ik naderde kreeg ik het gevoel dat er wel weer een aardig bedragje van mijn creditcard zou worden afgeschreven...😉 maar nee hoor, gratis overtocht over de Murray rivier😎 Wachten op andere passagiers deed deze kapitein niet, want dat kan in deze regio wel eens lang duren.

Ik volgde vandaag kilometers lang de Murray. Na de Amazone en de Nijl is de Murray rivier de langst bevaarbare rivier (Zie foto voor meer info) Bij Walker Flat moest ik de rivier oversteken. Een beetje misselijk was ik wel , niet van de overtocht maar van de hoeveelheid fruit, die ik had gegeten🙄

Honderden pelikanen vanaf de brug  bij Blanchetown gezien (maar daar kon ik niet stoppen).

“Eat or  bin” stond er op het bord. Alweer zo’n grens waar geen fruit en groenten mogen.. ..Ik was op deze niet voorbereid. Dus zuinig als ik ben: Ik at ter plekke drie bananen, twee peren, een perzik en drie abrikozen op. Ik propte de groenten in het diepvriesvak, at een zak sla nog op en in de ” bin” gooide ik tenslotte maar de resterende twee uien en drie wortels (zie foto). Zie je het voor je? Dat ik daar op de plank van de schuifdeur al dat fruit naar binnen werk???🙄

ik ben nu in Renmark. Deze regio heb ik onderschat, ik wist niet dat het hier zo mooi zou zijn. Het is prachtig In dit rivierengebied. Ik had er wat langer over willen doen. Maar ik heb toch te weinig tijd: Np Grampians en de Great Ocean Road ook nog... de 22 ste moet ik immers in Melbourne zijn!

In Adelaide ben ik nog naar het centrum gereden om het South Australian Museum te bezoeken: de expositie over de aboriginals. Echt de moeite waard. Daarna ben ik gauw vertrokken. Een overvolle stad, ik deed er twee uur over om in het centrum te komen.  Even ben ik de straat overgestoken om een foto te maken van de bekende winkelstraat van Adelaide. Daarna gauw weer de stad uit!

Ik ben nu weer in de woestijn dus...ruimte, rust, eindeloosheid, schitterende uitzichten.

Ik hoop dat het goed gaat met jullie . Ik begrijp dat het koud en erg nat is.

1. Joop en Truus:
    14 januari 2019
    Inderdaad een indrukwekkende rivier, die Murray. Eerlijk gezegd, nog nooit van gehoord, maar prachtig meanderend en allemaal afgesneden armen. En romantisch groen.
    Ben je over de brug van Blanchetown heen en weer gereden? Want je was toch al met het veerpont op de linkeroever?
    Het weer hier is wel somber geweest, maar niet koud. De natuur ligt anderhalve maand vóór. Vandaag maartse(!) buien en regenbogen.
    Ik verheug me al op NP Grampians. Dat worden weer mooie foto's.
    Tot de volgende aflevering!
  2. Marie-Constance Smeeman:
    14 januari 2019
    Dat je misselijk werd van een beetje fruit... we hebben ooit tijden gehad dat we van alles door elkaar konden eten in grote hoeveelheden zonder er van aan te komen en van enig gevoel van onbehagen was nooit sprake. Je wordt oud!
  3. Gerda:
    15 januari 2019
    Inderdaad Joop, ik was aan aan de goede kant van de rivier. Maar ik wilde hetBrookfield Conservatorium park bezoeken, 15 km westelijk op de Sturt Hwy. Maar het park, de trails waren gesloten ivm extreem brandgevaar. Dus weer terug over de brug en naar Renmark
    Hoe dan ook was het geen goed idee : met 43 graden is het niet echt fijn wandelen, en natuurlijk geen dier te zien met die temperatuur.
    Dus inderdaad twee keer over de brug bij Blanchetown.
  4. Dikkie van de Blaak:
    16 januari 2019
    Mooi Gerda ziet er weer prachtig uit.
    Maar 43 graden niets voor ons.
    Hoop dat je nog wel wat dieren ziet .
    Anders kom je maar snel terug proberen wolf te zien op de Veluwe.
    Gr Dikkie