Zeug met biggen

20 januari 2019 - Johanna, Australië

De zeug en de biggen, dat is dus de bekendste en meest bezochte bezienswaardigheid langs de Great Ocean Drive. Dat was de naam  (Sow and  piglits) tot rond 1920. Daarna kreeg het de naam Twaalf Apostelen. Maar het zijn er geen twaalf, geen elf, geen tien, zelfs geen negen meer. De ”nieuwe” naam is wel stijlvoller en indrukwekkender. Want indruk maakt het zeker.    De kalkstenen rotsformaties zijn imposant, net als de andere prachtige uitzichten, die ik gisteren en vandaag bezocht. Misschien vind ik toch Loch Ard Gorge nog wel mooier.

De London bridge is trouwens ook geen brug meer, hoewel die nog wel zo genoemd wordt. De brug zakte in 1990 met twee toeristen erop in elkaar. Nu is het een boog, London Arch dus.

Het is echt opvallend hoe gemakkelijk ik kan parkeren steeds, er is altijd ruimte. Ik kan hier ook foto’s maken zonder mensenmassa’s erop. De wandelingen zijn prachtig, de paden en boardwalks zijn prachtig aangelegd. Ik geniet enorm van de uitgestrektheid, de ruimte en de rust.

De video’s laten dit ook zien, geniet met me mee!!!

Ik sta met de camper nu aan een prachtig strand, Johanna beach, het is weer een overheidspark zonder faciliteiten. Voor de natuurliefhebbers dus. Mijn buren eten hier met me mee straks, ik moet alweer al mijn groenten en fruit op maken, eten dus.😉

Morgen verder op de Great Ocean Road, de volgende stop is Kennett River, kingparrots en weer koala’s zien,  hoop ik😊

Trouwens, het is hier fris😀😀 Het was vandaag bewolkt en 20 graden. Van de een op de andere dag kan het hier zomaar 20 graden stijgen of dalen. Dat blijft spannend!

1. Jacqueline Versluijs:
    21 januari 2019
    Wat een natuurgeweld, echt heel erg mooi en wat sta jij er goed op. Heel leuk om te zien en te volgen.

XX
  2. Lia Boekhout:
    21 januari 2019
    Wat een prachtige foto,s weer.En van je verhalen is het echt mee genieten
  3. Dikkie van de Blaak:
    23 januari 2019
    Gerda weer prachtige foto,s wij
    genieten een klein beetje mee met je mooie reis. Fijn dat het minder warm is.
    geniet er nog heerlijk van.
    Groet Dikkie